Vaccin

torsdag, mars 05, 2009 | 4 Comments

Vaccineringen gick bra. Klart hon blev ledsen när de elaka tanterna stack henne. En i vardera låret. När hon fick snutta på mamma blev allt bra igen. Hon var lite svullen med that was it. Inget gnäll på kvällen och ingen feber! Mkt bra kropp min lilla skrutta har som kan ta hand om grejjerna, hehe.

En fråga till er mammor/pappor: När er respektive kommer hem från jobbet/skolan, hur mkt engagerar han/hon sig i barnet? Är det

a) De sitter ihop hela kvällen, så man får själv knappt ta i ungen!
b) Ja det är ungefär 50/50. Man turas om med att trösta/mata/underhålla
c) Det är nästan som att man måste lämpa över ungen i famnen på honom/henne för att denne ska ta hand om barnet

Intressant att veta...

Lyckades få igång brandvarnaren igår när jag lagade mat. Ungnen blev väldigt varm och det ångade ut lite rök vilket nådde brandvarnaren. Öppnade balkongdörren fort som bara den och efter 1 minut var det över.

Idag är det spinning och ikväll ska vi på info om babysimmet. Cs farföräldrar kommer på lördag.

4 kommentarer:

Harmonisera Mera sa...

för att svara på frågan om kvällarna.. här är det 50/50 som gäller.

Anonym sa...

Här är det också 50/50. Kristian tar honom direkt han kommer hem och är med honom och så, men efter det så delar vi på det.

JK sa...

Du får göra en enkät om familjefrågor och dela ut. Ett förslag på en annan fråga kan vara:

Hur kommunicerar du med din partner?
a) När jag vill/känner något säger jag det direkt till honom/henne
b) Vi pratar inte alls
c) Vi kommunicerar genom andra forum, t ex via internet, eller en tredje person

Anna Högrelius sa...

Här är det 50/50. Om jag har haft en väldigt lång dag och Robin suttit hemma och pluggat så tar han 70 och jag 30 ungefär.

About