Sol sol!

torsdag, mars 19, 2009 | 1 Comments

Det har varit så härligt väder i två dagar nu. Satt på balkongen igår och Charlotta låg i vagnen bredvid. Körde en repris idag igen. Skönt att balkongen är relativt högt upp, blir lite mer privacy då.

Charlotta fick sig en liten kusin igår, en tjej. Hon var lik min bror tyckte jag, baserat på det MMS som han skickade. Hoppas Helena mår bra efter snittet <=/ Min bror är inte den bästa på att höra av sig, så vi får se när nästa uppdatering kommer gällande familjen. Hoppas på att då se henne när jag åker till Etuna nästa helg.

Jag hoppas jag inte stampar på tår nu, men ibland kan jag tycka det verkar som om vissa mammor är lite lata eller ger upp när det gäller det här med amningen. De tar till flaskan väldigt tidigt och lättvindigt samt ger smakportioner innan 4 månader... av alla de nya mammorna jag träffat den senaste tiden så är det säkerligen bara 20% som faktiskt ammar sitt barn. Jag vet att många inte får igång mjölken eller äter mediciner mm, men hur många är det som faktiskt helammar idag? Ngn som har en siffra?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar du vara ensam om att tycka, att han är lik mig alltså. Hehe. Men det blir man ju glad av att få höra! Så tack. =)

About