Babysim

måndag, mars 09, 2009 | 0 Comments

Igår var det babysim för första gången och det gick jättebra. Vi trodde vi skulle bli sena med bussen, men vi hade en kvart tillgodo. Hon hade inga problem med varken rygg- eller magläge i vattnet. Hon var mer intresserad av att suga på ens hand i magläge än ngt annat =) Får se om sprattelreflexen kommer snart. Nästa gång börjar vi med dykningen! Hon var lika stor som 4-månadersbebisarna, hehe. Vi glömde kameran, blir till nästa gång.

Dessvärre så hade en av ledarna sin unge med sig som var väl kanske 5 år. Han skrek flera ggr så Charlotta ryckte till och trängde sig bakom ens rygg och störde allmännt. En gång kastade han in en plastbåt in mot klungan av bebisar också. Kunde hamnat på någon av dem och faktiskt gjort ngn illa, så jag var lite smått irriterad!
Jag överkom ett litet obehag, och det är att visa mig i bikini pga min fula rygg. Det finns väl värre saker att skämmas för, och medan jag var där brydde jag mig inte. Kanske bara är tillfälligt, men sedan jag började med minipiller så har det blivit lite bättre.

På bara några dagar har lillskruttan börja greppa mer och mer efter saker och studerar dem. Hon kan ju inte hålla fast i dem, men väl vevar och pillar =)
Sen vi börjat ge ersättning en gång på kvällen så har hennes bajsvanor ändrats, plus att hon är hårdare i magen =(

Såg Disney's Skönheten och Odjuret igår. Mysig film det där. Längesen jag såg den.

Ikväll är det matlagning igen. Förra gången var det linssoppa coh pannkakor som kostade 50 kr. Denna gång ska vi ha med oss 80 kr. Undrar vad för lyxmat vi ska göra då då... >=/ Sen att det kallas Vegetarisk matlagning är ju lite bullshit, det är vegansk... Inga mjölkprodukter alls. Känns som falsk marknadsföring för kursen...

0 kommentarer:

About