Time after time after time

söndag, november 09, 2008 | 2 Comments

Nä, nu får det fan vara nog med graviditet. Magen är ivägen och jag börjar bli trött och öm i kroppen. Vända sig om i sängen är en pärs för höfterna. 4 veckor kvar till B-day.

Igår gick jag och J till Rusta och jag kände hur trött jag blev i bäckenet. Inte vid vänstra höften som jag har problem med pga Thailand, utan INNE i höften mer och nu på höger sida. Funderade på om jag skulle betala en sista vattengympa på tisdag, men jag tror min kropp vill vila hädanefter.

Sista veckan på jobbet. Känner lite att jag kommer få tråkigt av att vara hemma. Bara nu när J åkt så känner jag tristessen av att bara sitta hemma. Hur mkt kommer man orka göra? Långpromenader är ju tydligen inget att tänka på. TV-spel har jag inte tillräckligt många eller roliga för att underhålla mig resten av tiden. Shit, tänk om jag går över 2 veckor!!! Drömde häromnatten att vattnet gick. Det var inget positivt dock, för det var några droppar blod med och så var jag på okänd ort. Tror jag var på klassresa eller så.

Vi började packa en BB-väska idag. Insåg att vi har dåligt med kläder i storlek 50. Va synd! En anledning att gå i affären och titta på söta baby-bodies =) Har börjat sticka på en filt att ha i barnvagnen. Hoppas det håller mig sysselsatt om kvällarna istället för att äta godis eller snurra på håret.

Känner mig som en knubbsäl och jävligt off när det gäller samlivet. Jag längtar till våren...


v35+6

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Du det kommer nog att gå fort som tusan nu! Du får ha flera projekt som stickning och göra smycken o sånt. Så att om du tröttnar på ett kan du bara hala fram ett nytt.
Jag har skrivit min sista tenta här nu så jag är fri som en fågel, det är så skönt. Var dock tvungen att köpa en bok så att jag inte skulle få abstinens besvär, kan ju bara inte sluta att läsa sådär hastigt=)
Ha det så bra och det kommer nog att gå undan nu på slutet ska du se!
/Anna

Anna Högrelius sa...

Slutfasen är den jobbigaste tiden, I know! Det är tungt och drygt och allt gör ont. Det låter lite som att du fått foglossning. Det fick jag redan i vecka 18, och har fortfarande problem! Dumma höfter. :[

Angående det där med kläder i storlek 50, så köp inte för mycket i den storleken. Bebisen växer ur det inom en månad drygt. :P

About