Flodkon här, eller muminmamman?

fredag, november 21, 2008 | 1 Comments

Nu sitter jag i Uppsala och degar. Gick och köpte instant coffee (detta är inget vuxen hem med kaffebryggare och kaffe, utan ett studenthem- usch...), dock blidde det cappuccino- blä- alldeles för sött.

Igår köpte jag mig en jacka. Jag får inte ihop dragkedjan, men det gör inget. Det kommer gå sedan! Köpte även en lång vit fleecetröja. Ser ut som ett mumintroll i den =) Rätt kallt i Uppsala, så det gäller att klä sig. Enda jackan jag får ihop är regnjackan vilket är ganska tunn, så lager på lager!

Köpte också en hel del pärlor. De har numera två pärlshoppar här i Uppsala. Fick lite ideer när jag var inne. Hittade bl a stora bergskristaller (min månadssten) som ser ut som snöbollar (fast 1cm i diameter), och även små fyrkantiga pärlor med lite snöflinge-stuk. Får bli vintersmycken =) Vill gärna gå en smyckeskurs i vår. Hoppas jag får tiden och möjlighet till det.

Nu känner jag verkligen av det här med tung kropp. Har jag väl satt mig i soffan vill jag inte resa på mig. Och ligger jag i sängen är varje vändning ngt jobbigt. Jag orkar, men det är besvärligt på någe sätt. Fan att man skulle bli en gnällmoster mot slutet! ;) Tur att jag inte lagt på mig allt för mkt vikt. 10 kg extra bär jag på, och det mesta i mellangärdet. Bra att man var någorlunda tränad innan detta.

Ska chansa på att tatueraren är på plats och se om han kan boka in en tid i vår. Nu vill jag verkligen bli klar med svanken.

Såg Hanckock igår. Den var okej men absolut ingen favorit. Så ytlig och lite halvmesig story. Hade även svårt för Charlize som superwoman...

Känner mig som en asexuell flodko för övrigt >=(

1 kommentarer:

Lilian sa...

jobbade en sommar på thälla fastigheter med att bara tvätta fönster.. men de blev bara skitigare efter jag vart där.. lärde mig inte på de 4 veckorna så den egenskapen har jag gett upp att lära mig. jag kan det helt enkelt inte.

About