Sammandragningar?

fredag, november 28, 2008 | 2 Comments

Har haft lite känningar i magen nu ikväll. Kan tänkas vara sammandragningar. Magen blir hård iaf. Trodde nog det var ungen som sträckte på sig, men det håller i sig lite för länge för att vara så. Har nog haft en 4 st nu under en timme. Betyder ju ingenting, det är träning för livmodern som många verkar ha betydligt tidigare i graviditeten.

Men aaah, va "skönt" om hon/han kommer snart!

Idag dammsög jag, och lagade mat och sydde klart storken. Känns som om jag har gjort det mesta här hemma nu. Ska sticka klart ungens filt och tvätta den... sen så!

Tacka alla för tips ang bäddning av vagnen. Much appreciated!

Nu är det TV med J och en chokladkaka. Yum yum..

2 kommentarer:

Harmonisera Mera sa...

iiih va spännande! :) har fortfarande inte fattat att du ska föda närsomhelst. tack för tipset om stickningen btw, det har jag tänkt lära mig flera gånger. fast det har ju inte blivit av.. tänker på dig!

Anna Högrelius sa...

Shit vad spännande! Tänk om det snart är dags? Ihh.. :D

Nej, inte så mycket passiv rökning i mitt liv faktiskt. Min pappa slutade röka efter 20 år som rökare strax innan jag föddes, och mamma hade slutat röka rätt långt innan hon blev gravid. Var bara en kompis mamma som rökte, och det var så det började. Jag och kompisen snodde cigg av hennes morsa när vi var 7 år, och sen gick det utför. Nu är det 3 år sedan jag slutade! Hallelujah. :D

About