FF VII!

tisdag, november 25, 2008 | 4 Comments

Nu ligger jag i sängen och bara slappar. Kuddar överallt för att skapa en bra ställning.

Fick mitt Final fantasy 7 igår! Och det fungerade på mitt PS3!!! Nu är iaf en stor del av mina dagar räddade i väntan på plopp. Har så svårt att få sova ut numera. Drömmer jättemkt och så är det varmt och jag får panik över att ha kläder på mig på överkroppen, men jag måste, för annars läcker det och äcklar ner lakanen =(

Hur fan bäddar man en barnvagn så här års??? Tips tack.
Har fixat klart förlossningsväskan och packade även skötväskan. Borde köpa ett gäng blöjor...

Det luktar fortf pepparkakor hemma hos mig, trots att vi bakade i onsdags =)

4 kommentarer:

Lilian sa...

åhh va mysigt att ha en lägenhet som luktar pepparkakor.. mina är slut sen ifredas.. haha. :)

jag har bara bäddat med en åkpåse i min vagn. tror det räcker då den ska ha overall på sig också. men who knows...

Anonym sa...

shitmanshit, du ska ju snart ploppa! helt galet. angående vagnen så håller jag med lilian, en åkpåse borde räcka om man har overall på lillskiten. annars ett fårskinn eller annan varm sak i botten, och sen täcke + nån varm filt att bädda med. lager på lager är bra, me love filtar. hade säkert tjugo stycken innan Axel kom. inte för att jag använt alla, men ändå. ;)

Anonym sa...

På vintern brukar det räcka med en lagom tjock overall o kanske en filt lr täcke. Risken om man klär små barn för varmt är att dom blir frusna av sej när dom blir större. Det blir väldig lätt varmt i en liggvagn så packa inte på förmycket, tror en overall o en filt räcker, sen kan man ha en extra filt med om man är osäker. dom brukar informera på bb oxå hur man ska/kan klä barnen vinter tid. Jag hade ett litet duntäcke under honom och en inte så tjock tyg overall i vagnen när casper va bebis (född i oktober) o det räckte åt honom.
o så klart mössa o små vantar. hehe! åkpåse skulle ja mer rekomendera när man har sittvagn, men fårskinn är oxå bra i liggvagn, blir inte lika inpackat, så att säga. ;)

Anna Högrelius sa...

Till en liggvagn skulle jag rekommendera fårskinn. Åkpåse är suveränt när barnet sitter!
Isadora var en jättevarm bebis när hon kom så vi hade fårskinn i botten som hon låg på, med vanliga kläder på sig (body + tröja + byxor och tossar) och över sig hade hon ett täcke. Det gjorde henne nästan svettig. Bebisar är jättevarma, så man behöver inte klä på de en massa.

About