Storken är här (snart)

torsdag, november 27, 2008 | 3 Comments

I förmiddags sysselsatte jag mig med att sy en stork =)
Lånade en bok på biblan med en massa kramdjursmönster och så valde jag storken. Jävla pill att vända den ut och in . Vingspetsarna blev som korvar som inte ville räta ut sig. Har inte sytt klart den helt än, men jag lovar att lägga upp en bild på mästerverket, hehe.

Blev vääääldigt stum i benen efter att ha suttit så länge. Lade mig i sängen nu för att få blod upp till överkroppen.

Kris på fd jobbet då alla slutar. Hade varit perfekt att löneförhandla med chefen om man varit kvar =) Kanske kan hjälpa till i vår på 25%? Får se vad lillskiten begär av mig!

Imorgon kommer J och då kan även lillskiten komma! Får satsa på en del tips för att starta ungen- men jag är så skeptisk till de flesta. Den kommer när den kommer... envisa lilla skit =)

Var och testade amningsBHar igår. Fan va fula alla var, eller obekväma! Hittade en någorlunda på Lindex, men kupan var så hård att den knappt gick att hålla nedvikt. Fanns en BH på KappAhl där det var ett hål för bröstvårtan. Strutigare bröst kan man nog inte få! SÅ fuuult! Kom på att en vanlig BH som man knäpper bort axelbandet på är snyggare och bättre. Har redan sådana, så jag kör på dem så länge.

Nu ska jag väl... hmm... jaa.....???

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Tänk även på att dina bröst kommer svälla något enormt, så du kommer inte ha samma storlek som nu. ;]

Anonym sa...

Tycker amningsbh:ar är lite överkurs. jag köpte en för att testa men tyckte det bara var bökigt att hålla på, så jag köpte vanliga bh:ar o "lyffte" bara upp/ur tutten. Tyckte det funka lika bra. Viktigast av allt under vintertid är iaf att hålla brösten varma. så du inte får mjölkstockning. Det är inge skönt. Bra dropp inlägg är att rekomenderaförsta tiden, då det för det första kan läcka ut mjölk + att man får lite extra skydd mot kyla. ;)

Anonym sa...

jag använder amningsbh och det är fanimej det bästa jag har som underlättar i barnskötandet. :)

About