Ont i magen

onsdag, maj 14, 2008 | 5 Comments

Det är lite svårt att uppdatera hela tiden. Känns inte som det händer någe jue...

I söndags berättade vi för Jakobs föräldrar att de ska bli farföräldrar. De blev glada.
Men när vi hämtade mamma och pappa på flygplatsen så lurade jag mamma och sa först att de hade blivit sura för att Jakob inte var klar med skolan än osv. Haha, hon gick verkligen på det först =)

Ska inte på ultraljudet förrän den 1:a juli. Jakob ville med och detta datum var det enda som hade en tid kl 16 ledigt. Jobbigt att vänta, men men.

Fick en haklapp av mamma som det stod "my mummy is yummy". Den var vit med gul rand, så det passar bägge könen. Mamma tror ju på kille och jag på tjej. V 19 får jag reda på det...

Nu har jag haft ont i magen i 3 dagar. Inge roligt. Vet inte om det beror på livmoderstillväxt eller taskiga tarmrörelser =/

Hade gått ner ett kg jämfört med för två veckor sedan. Idag när jag vägde mig var det bara ett halvt kg mindre än förut. Visserligen är det inget stort i magen än, men man vill ändå inte gå ner... =/

Ehm, enligt min gravkalender ska jag på lördag:
"Du börjar kanske få lite mage nu och känner dig sugen på att köpa mammakläder."
Det enda jag ska köpa i mammakläder som jag vet är ett par hängselbrallor! Annars är modet rätt bra, så man har ju en del kläder som allt får plats i. =)

5 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Taskiga tarmrörelser vet jag allt om, haha. När jag var nygravid fick jag äta katrinplommon för att få igång verksamheten så att säga. Sen känslan av att bara känna sig tjock, innan bebismagen kommit - hua! Hängselbyxorna är ett måste att ha som gravid! Mina var tametusan så sköna att jag nästan sov i dom, hehe. :D
Åh, det där ultraljudet är värt all längtan kan jag lova. Vi fick ju göra tre stycken innan det "stora" i v 19 eftersom vi haft svårigheter innan, men just det UL i v 19.. oj oj. Titta på Jakobs ansikte när han får se bebisen på skärmen. Det ögonblicket glömmer man aldrig!

Lilian sa...

Marie säger att vegetarianer oftast får flickor..
vet inte vart hon hittade den informationen.. men iaf.. hehe :)

Marie sa...

Den informationen hittade jag som fakta i nån bok. =) Och ont i magen hade jag med, massor i början. Livmodern som växer antog jag med.

Anna Högrelius sa...

Jag fick en liten craving på läkerol i vecka 11-12 nångång, och det gjorde sitt också! :]
Fick dock aldrig nån konstig craving men gröna granny smith-äpplen, läkerol och djungelvrål var något jag blev extra förtjust i! Har du känt av något än rent matmässigt?

Anna Högrelius sa...

Nu minns jag en sak till som jag åt mig fördärvad på under en period. Såna där Anton Berg-marsipaner i lila/rosa glansigt papper. Jag kunde lätt trycka i mig 3-4 om dagen och de är inte billiga.. :P
När jag tänker efter är det verkligen ett under att jag "bara" gick upp 15 kilo. Så som jag vräkte i mig borde jag lätt ha kunnat gå upp det dubbla, haha. Men jag ägnade de första 4 månaderna av min graviditet åt att kräkas dagligen, så jag fick väl inte behålla så mycket. Du känner inte av nåt illamående?

About