Löneförhöjning

tisdag, maj 20, 2008 | 3 Comments

Igår hade jag utvecklingssamtal med chefen och samtidigt en löneförhandling. Eller ja, jag hade aldrig förväntat mig ngt eftersom jag nyss började och trodde det var den lönen jag skulle dras med fram till november när jag försvinner.
Lite surprised är jag när chefen säger att han fixat en liten löneförhöjning =)

Han hade gått till sin chef och tyckt att jag skulle ha mer. Hur najjs är inte det? Att chefen självmant proppsar på att man ska ha högre lön?! Han tyckte att jag var så duktig och tagit på mig mer och utfört saker med bravur. Schysst att man blir uppskattad. Kanske var ett sätt för honom att se till att jag kommer tillbaka efter barnledigheten =)

Blev en löneförhöjning på 3%. Inte mkt alls, men jag hade ju som sagt räknat med 0!

Har fått en ide som jag ska föllfulja nu under maj. Har varit ute och fotat Torshälla. Betar av den bit för bit och tar kort på sådana ställen som betyder ngt för mig. Exempelvis skolan, ställen jag bott, park jag upplevt ngt mm mm. Ganska kul sen när jag ska sammanställa. Tror det blir en typ av scrapbook där jag kan skriva egna tankar bredvid fotona.

Om man kommer tillbaka om 20 år och kan jämföra nu och då... häfftigt. Inte för att jag vill vara borta så länge. Inte troligt heller med tanke på att hela familjen bor här, men ändå. Vill så gärna bo kvar här nu... men jag måste anpassa och fly fältet en tid i livet. Får se om man kanske kan bli kvar till nästa sommar iaf (håller tummarna på att det kan fungera).

Lakrits lakrits. väldigt sug efter det...

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Tycker att det låter jättekul med en scrapbook om Torshälla. Min pappa bodde där i typ 30 år och när han var barn ristade han in sina initialer på en bergsvägg. De står kvar där än idag, trots att pappa är 65 år. Det är lite roligt. :]

Tänkte en sak också. Om du har lågt blodtryck från början så gör det inget om du äter mycket lakrits, men om du har högt blodtryck så ska du akta dig lite. Lakrits är tydligen blodtryckshöjande.

Harmonisera Mera sa...

Kul idé med scrapbooken! Kanske vore något för mig också, gå runt och fota där man växt upp.

Verrix sa...

Grattis till lillen imagen. =D
Visste att L är gravid men inte att du oxå va de. Hoppas du får en bra graviditet.

Kram Veronika

About