Major league

söndag, maj 18, 2008 | 5 Comments

Sitter och letar efter genetik och gröna ögon och insett att det är komplicerat. Ögonfärg beror på tre olika gener, och det gröna verkar sitta ihop med det blåa iaf. Trodde det var en variation av brut, men icke. Det är bara 1-2% av jordens befolkning som har dem iaf, så min älskling är nog så speciell (på flera områden såklart). Ingen risk för brunöga här inte. Även om det kan vara fint. Tur att det finns linser så man kan byta någorlunda lätt, eller hur Lilian, haha?

Sen med tanke på en diskussion om mäns bröstvårtor... varför finns de? Ja, ibland så har evolutionen inget bra svar eg. Varför har vi blindtarmen kvar? Den tjänar inget syfte. Den var bra när vi endast var växtätare, för då var den betydligt längre, som hos en koala.
Kan det vara så att bröstvårtorna hos en man var varken bra eller dåligt, därför selekterades den aldrig bort av honor, och att den aldrig var ett hinder i slagsmål med andra hanar. Eller så tyckte honorna att hanar utan bröstvårtor såg onormala ut och dessa fick aldrig para sig. DVS de med bröstvårtor är kvar! Mkt möjligt att de första däggdjuren var honor och att de manliga versionerna var mutationer som fick vissa attribut med sig (värdelösa).

Nu vet ju jag att vissa män har dem som erogen zon, så de är väl inte helt värdelösa idag...

Köpte en film igår- Major league. Tom Barenger, Wesley Snipes, Charlie Sheen. Haha. den är så bra. En film som gick varm när jag var liten. Hittade den på Ica Maxi för 39 kr. Skulle bara sitta hemma coh vänta på att skjutsa hem mamma och hennes väninna från Ölklubben, så det passade bra.

Idag ska jag testa på att göra en fejk-fiskgrattäng med potatismos. Måste ringa mamma och fråga vad hon brukar ha i när hon gjorde fisklåda i ugnen... fisk saknar jag ibland. Hoppas detta blir lika gott med quorn.

Tjockis väger 5,1 kg...

5 kommentarer:

JK sa...

Oooh, Tom Berenger är en av mina favoriter. Det är en baseball-film eller? Har för mig jag sett lite av den...

Anna Högrelius sa...

Robin hoppades lite på att Isadora skulle få mina gröna ögon eftersom det är så pass ovanligt, och dessutom vackert men som det ser ut nu så blir hon blåögd som sin far. Lika vackert det. :]
Jag läste förresten nånstans om det där med manliga bröstvårtor. Har för mig att det stod något om att män också skulle kunna få igång mjölkproduktion om man bara lät bebisen suga tillräckligt länge. Låter lite läskigt i mina öron, men hey - varför inte? ;]

Lilian sa...

haha.. övertala klas om att han också ska amma.. haha :) jag skulle aldrig lyckas få patrik till det. :)

Lilian sa...

angående ögonfärg finns ju den här sidan.. http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html

Lilian sa...

http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html

försöker igen.

About