kiwi!

torsdag, maj 08, 2008 | 6 Comments

Vecka 11+0. Från stjärt till huvud mäter barnet nu 4,5-6 cm, ungefär som en kiwi. Barnet kan röra på huvudet och läpparna. Naglarna börjar växa fram.

Jag tycker mig ha fått en lite svullnare mage... Lisa tyckte oxå det, för jag har ju alltid varit så platt förut. Magen är fortf hård om jag spänner den, sådet är väl inte så mkt fett som ligger utanpå. Utan en liten kiwi som tar upp platsen, haha. Först en jordgubbe och nu en kiwi. Tydligen är livmodern som en apelsin oxå. Riktig fruktsallad =)

Nu är det nära vän som går igenom samma sak som jag. Oplanerad och chockad... Men det lägger sig rätt snabbt coh man kommer in i tänket. Man blir otålig också!
Vill ha en liiiiten mage, en liten putig, ingen stor... Märkte idag när jag tog på mig träningstopp att det inte ser ut som det brukar, som sagt, lite put som inte går att sucka in!

Hoppas på fint väder på lördag. Då ska jag ligga hemma hos mamma och pappa och sola och njuta av värmen. Ska väl ta hand om hunden oxå...

6 kommentarer:

Lilian sa...

dom vill då man är förstagångs mamma eller va man säger att man skulle komma in på nån informations grejj om va man ska äta och så.. skulle bara ta en halvtimme.. kommer ju inte få göra sån VUL som du fick.. såatt..

min heter också Britt-Marie. :)

Harmonisera Mera sa...

Men OJ! Haha, här kollar man in din blogg av en slump (har ju inte fattat varför du helt plötsligt lösenordsskyddade den, puckad som jag är :D) och helt plötsligt är du på tjocken?! :) Grattis! :)

Marie sa...

Grattis för tusan! =) Vi ska verkligen ALLA ha barn. Haha. Helt galet. Men så roligt. =)

Anna Högrelius sa...

Grattis! Härligt att alla går omkring med mage eller precis fått bebis. :D
Det är bara fler och fler från Robins gamla SMIT-klass som blir farsor, och alla har de fått flickor, så nu vet du vad som väntar där inne, hehe. ;]
Välkommen till en vääääldigt spännande period i ditt liv!

Lilian sa...

oj.. visste att det skulle gå snabbt.. men såå snabbt.
shit.. han ligger inte på latsidan micke inte! värre än en kärring ju! haha :)

btw är det nog dags för en uppdatering här..:)

Lilian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

About