Ännu ett par borta =*(

söndag, januari 03, 2010 | 3 Comments

Har just insett att jag tappat bort ÄNNU ett par vantar denna vinter =(
Mina fina gråa med turkos snöflinga på handen. Stickat dem själv... hur lyckas jag?!
Insåg det igår att jag inte sett dem på ett tag. Hade jag med dem till Etuna? Hade jag på dem när jag handlade med Lilian i Tuna park, tror baske mig det. Hade jag dem när jag åkte till krogen, vet inte... Suck, om du har ett par vantar som ser ut som mina hemma så säg gärna till! Antagligen ligger de i en Lost and found-låda någonstans =/ Orkar jag ringa runt till alla affärer i tuna park för att ta reda på om de ligger där, njae... är ju inte ens säker på att det var dem jag hade.

Hoppas på kontakt ang jobbet från och med imorgon. Onajjs att inte veta ngt alls.

Köpte nya skor till Charlotta. De vinterskor hon hade var inge bra. Hon kunde inte gå i dem pga skaftet. Halva priset på Dinsko och de är mkt bättre. Beställt namnlappar också. Vi gör oss redo för dagis. Som det ser ut nu är det jag som tar inskolningen mestadels. Om de inte vill att jag ska börja jobba OMG dvs. Då får vi se hur vi löser det. Jag hoppas kunna ställa liiite krav och fråga om man kan ta startdatum för jobbet den 1a feb.

Man märker verkligen små saker hela tiden med CL8s utveckling. Idag höll hon fram handen när jag tog fram vanten och skulle dra på den, det är nytt. Inga ord än, bara babbel. Häromdagen röt vi som lejon och det lät baske mig som hon lät likadant tillbaka, men det var bara en ggn, så det var väl tur? =)

Jakob mådde dåligt i natt och lyckades kräkas på golvet. Vanligtvis brukar spyors utseende och lukt inte bekomma mig, men den här sura saften med sourcream och onion-lukt var för mkt! Tur att han var pigg nog att ta hand om det själv. Speciellt eftersom C vaknade och började skrika just då. Påminner om min dåliga natt för ett par veckor sedan, tror det var matförgiftning. MEN- (nu ska jag vara en kass flickvän och klaga)- jag gjorde inte som han, och åkte till skolan kl 8 och lät mig vara hemma med C hela dagen fast jag mådde skit. Närå, jag tog hand om henne och gick promenader så han skulle få sova ut. Jag är verkligen den BÄTTRE hälften! ;)

Tog bort alla julsaker idag. Back to normal, vardagen, som ser likadan ut jämt och ständigt... booooored!

3 kommentarer:

Marie sa...

När ni skulle med taxin här så sprang du ju tillbaka för att hämta dina vantar, så till krogen borde du haft med dig dem?

Marie sa...

Såg nu att du frågat vad ASK är för nåt. Du kanske redan hunnit höra med Lilian, men det är iaf Allmänna Sport Klubben på Munktellarenan. Styrketräning/kondition. =)

Anna Högrelius sa...

Uhh, spyor på golvet är inget vidare. Hoppas att han känner sig fräschare nu och det inte kommer fler.

Så himla trist på vantarna! Jag måste köpa nya par varje höst för jag lyckas alltid slarva bort mina, eller bara ena vanten så det ligger fullt med omaka par i en låda.

Oh ja, du ska se hur mycket lilla C kommer utvecklas kommande år. Tycker man att det går fort första året så är det inget om man jämför mellan ett och två år. Hon kommer börja härma er något fruktansvärt, så nu gäller det att se upp med ordvalen där hemma. ;]

About