No jobb... =(

tisdag, januari 12, 2010 | 1 Comments

Jag fick inte jobbet i Etuna. Enligt källor hade den andra tjejen mer erfarenhet. Ja, hur ska man slå det? Dessvärre får man ju aldrig erfarenhet eftersom ingen anställer mig för att jag inte har ngn erfarenhet. Ond cirkel =(

Tröståt godis idag vilket jag bara ska göra på lördagar. Äta alltså, inte tröstäta.

Första inskolningsdagen. Varade en timme och Charlotta var nog det barn som umgicks minst med mig =)
Många barn som ville krypa upp i knät och läsa saga och samtidigt berättade att deras mamma var på jobbet. Säkert första dagen för många barn efter jullovet och de var väl lite mammiga.

Charlotta blev knuffad en gång så hon blev lite ledsen, men annars gick det smärtfritt. Blir en likadan dag imorgon förutom att jag skulle gå iväg en stund och fika sa ansvarsfröken Ann. Sen dag för dag ökar man på tiden och sen äter man ihop och sen sover lunch ihop. 2 veckors inskolning totalt. Är nog mer nervös och orolig nu när jag varit där. Hur ska de kunna tillgodose hennes behov när hon exempelvis är ledsen. Kommer det vara "jaja, det var väl inget att gråta för?" och inget mer, eller blir det "såja såja lilla gumman" och kramar? Vår ansvarsfröken verkar vara lite mer åt det första... men det är inget jag kan avgöra efter en dag dock.

Tenta och redovisning i helgen. Usch... Arbetslös på måndag, men man ska väl säga "Arbetssökande" eller "Mellan jobb". Låter mindre negativt. Just nu känner jag mig som en arbetslös looser =(

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Dagisfröknarna bör kunna tillgodose lilla C:s behov. De har ju utbildning och förhoppningsvis känslor intakta. :] Oftast är det föräldrarna som är mest oroliga när barnen börjar på dagis.

Du är ingen looser, Denise. Det är bara väldigt svårt att få jobb just nu och det beror inte på dig! Ta en dag i taget och sök de jobb som finns. Det är allt du kan göra. Kram!

About