FK suger men hjälper tillslut

tisdag, januari 26, 2010 | 1 Comments

Sa till tanten på FK i Uppsala att jag behöva intyg för akassan. Hon gav mig ett litet papper där det står mitt namn och antal dagar. Såg det sen när jag var hemma. Det jag EG behövde var en lista på alla utbetalningar som gjorts så de kan se vad jag fått för ersättning. Ringde FK och stod som 200 någonting i kö, men jag valda att de skulle ringa upp mig.
Tanten i telefon sa att det var många sidor som krävdes och sa att hon skulle skriva ut dem och skicka. Tack, en kompetent människa på FK, ovanligt =)

Kändes lite i själen idag när jag insåg att jag var arbetslös. Så värdelöst att man pluggat i flera år och nu står man här, utanför =(
Fick tillräckligt med pengar till hyran denna månad. Men sen är de slut, whiha! ;)

1 kommentarer:

pethra sa...

Urk, får ont i magen för din skull och vill aldrigaldrigaldrig sluta plugga, haha.

About