Fröken förklarar

onsdag, januari 20, 2010 | 1 Comments

Fick en förklaring idag av fröken. Charlotta hade vägrat blivit tröstad och ville bara ligga på golvet och vara arg, sen ville hon upp men direkt ner igen. Sen efter ett tag så sätter sig fröken med henne i en myshörna och då kopplar hon av. Så det tog väl ett tag för dem att lista ut vad som var fel, men efter det så var hon lugn. Hon tog inte alls illa upp heller när jag sa att det inte kändes bra med gårdagen och att hon varit så ledsen. De är väl vana... men eftersom jag inte är en pjåskig eller en direkt nojjig morsa så får jag lita på att när jag väl känner obehag så ska jag ta itu med det och inte förkasta det som "löjligt".

Idag blir det marängsviss till efterätt. Vi ska äta ur frysen och alla lunchlådor denna vecka. Hoppas att det inte blir så mkt pengar som går åt. Visserligen var det gröt, våtservetter och nappar idag... dyrt fast det kommer från Willys...

Ännu en dag av att ringa runt och ansöka efter jobb. Tycker inte om att ringa till folk jag inte känner. Lärde mig på Coor att vara bekväm med det, men nu är man någorlunda tillbaka. Synd att ingen svarar när jag ringer =(

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Vad skönt att du fick en bra förklaring. Man ska alltid ta upp om det är något som inte känns helt okej. Då kan jag man ju en förklaring, som du nu fick.

Åh, marängswiss som är så gott, mums! Vet hur det känns att behöva äta upp allt från frysen när pengarna inte räcker till. Barn kostar, det gör dom.

Som svar på din kommentar: Jo, Isadora växer så det knakar. Hon trotsar oss, busar och är väldigt mysig. Men OJ vad det tar på krafterna att ha en två-åring. You'll see.. ;]

About