Mage bort bort

söndag, oktober 26, 2008 | 3 Comments

Nu är det 43 dagar kvar tills förlossning. Inte mig emot, eller ja, det kan komma tidigare. Börjar blir less på magen. Inte så att det är tungt, men jag längtar tillbaka till normala kläder och att kunna böja mig framåt, hehe. Sen är det lite lättare att mysa utan den ;)

Sitter i Uppsala och väntar på mat som J är och handlar och ska tillreda. Majspannkakor med avokadofyllning. Recept han fått från Lilja. Låter faktiskt riktigt gott!
Igår såg vi nyaste Indiana Jones. Nja, en 2½ av 5 i betyg. Mkt klicheer och töntig dialog.

Handlade lite saker på stan-
  • en mjukiskanin åt lillskiten
  • skor (bruna med löst skaft, flata i fejkmocka)
  • hårprylar (nålar, klämmor, snoddar och hårband)
  • present åt lillebror som blidde en liten radiostyrd bil, mest plojj
Glömde bort att vrida tillbaka klockan, så vi var nere på stan lite tidigt idag. Satte oss på Waynes och fika. Gillar deras musli-cookies.

Hemfärd halv 7, hemma vid 21 ca. Blir nog till att hämta tjockkatten imorgon efter jobbet.

Jag undrar förresten vad som händer om jag skulle bli förlossningsredo här i Uppsala. Åker man med ambulans till Etuna eller föder man här? Vad är telefonnumret till förlossningen eg??

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Jag tror du får åka till Uppsalasjukhuset om du blir redo där. Se till att alltid ha med dina mvc-papper när du åker dit! :]

Numret till förlossningen i e-tuna är 10 33 85. Jag hade kvar numret i mobilen. ;]

Lilian sa...

hittade BBs hemsida typ..
där kan man läsa och kolla bilder på hur det ser ut och så. :)

https://www.landstinget.sormland.se/halsa_vard/sjukhus/malarsjukhuset/Klinikerenheter/kvinnoklin_mse/ForlossningenBB/

JK sa...

Ha, Behle och Maria är på bild i bildspelet Lilian länkade till. :)

About