Amningen

måndag, oktober 13, 2008 | 3 Comments

Nä, jag fattar inte det här med att beräkna min föräldrapenning på nätet.
Vet inte hur jag ska göra, och nu börjar det ju närma sig att skicka in uppgifter. Jag vill bli av med mina "lägsta" dagar så fort som möjligt, eller iaf blanda in dem bland SGI-dagarna. Räcker om jag får ut ungefär som ett studiemedel... eller 9 000/mån. Då borde vi klara oss! Ska försöka inhandla så mkt som möjligt innan. Nu när jag försöker beräkna på nätet så måste jag bestämma 180 dagars SGI-dagar i förväg innan jag kan blanda in "lägsta dagarna". Äh, jag vet inte hur jag ska göra... Kan man inte få personlig service? Den där kursen vi gick var ju skit...

Hade sista mötet med föräldragruppen idag. Gick igenom amningen. Kändes väl okej, inga överraskningar. Handpumpa istället för mekanisk, amma så mkt du vill/orkar. Ta bara till nappformade hjälpmedel om inte amningen fungerar annars är det risk att barnet blir "lat" och bara vill ha nappformat sen. De hade ett jättesött bröst som ngn sytt och visade lite på. =)
Sen fick man ju hålla i en docka och placera rätt.

Är trött och klockan är 8... kanske beror på glassen jag stoppat i mig. Mjölk ska väl vara lite sövande?

3 kommentarer:

JK sa...

Krångligt med föräldrapenningen.. :/

De lägger alltså inte in någon mer träff? Lite synd. Vet ju inte om jag hade kunnat gå på den heller, men det hade varit kul, det finns mycket att lära. Du får försöka förmedla kunskapen vidare till mig :)

Lilian sa...

har du inte skickat in din inkomstpapper än? det står ju typ på fk:s hemsida att de har typ 6 veckors behandlingstid på det där. jag väntar bara på att flash ska skicka tillbaka papprerna till mig.. annars har jag skickat in de andra redan.

Anonym sa...

Man får tyvärr inte ta ut några lägsta nivå-dagar innan man tagit ut 180 av sina sgi-dagar. Dumt.. Det är en djungel med fk, man kan bli mörkrädd för mindre.

About