Rörelser

torsdag, juli 17, 2008 | 7 Comments

Igår kväll kände jag och Jakob lite rörelser utanpå magen. Det är små små buffingar, inga hårda kickar. Är i v 20 nu och det känns lite konstigt att jag gått halva tiden snart. V 12-19 gick jääävligt sakta, och hoppas det går snabbare nu. Inte så att jag vill ha ut ungen och känna smärta, men nu när passande kläder börjar minska i garderoben blir man lite trumpen.

Idag fick jag göra en nödlösning. Köpte nyligen en mammaklänning, som även kommer att fungera bra efter, men iaf- så har jag inga leggings. I dessa tider när det är leggings överallt så äger jag inga. Tog ett par tightare vita trekvartsbyxor istället. Men... jag var tvungen att vika ner linningen och ha gylfen öppen =D
Har både ett långt linne och klänningen över så det syns ju inte alls, men känns ändå lite konstigt =)

Idag verkar vädret ha vänt lite. Man blir inte lika less över att vara på jobbet, men det är tråkigt... Idag känner jag för en fika på stan och ta det lugnt, men inte att cykla dit om det regnar. Kanske ska få med mamma till tygaffären och handla till lapptäcket jag ska sy till vår lillskit.

7 kommentarer:

Lilian sa...

Coolt att J kan känna.. :)

Anna Högrelius sa...

Så mysigt att känna buffarna. Då förstår man verkligen att det finns någon där inne. :]

Anna Högrelius sa...

Jag tror att man blir mer medveten om rörelserna med tiden. Om 5-6 veckor så kommer du knappt reagera när barnet rör sig för då är du så van vid det. :]

Lilian sa...

http://freeskins.blogspot.com/
där kan du hitta lite roligare än dom vanliga mallarna. :)

Lilian sa...

Nice layout. :)

Anonym sa...

kul med rörelser. :) angående frågan så vet jag inte hur jag ska göra i höst. förhoppningsvis ska jag vara mammaledig, och plugga en 5-poängare bara. men om det inte funkar så får jag ta något ströjobb och plugga lite.

Anna Högrelius sa...

Vad fin din blogg blev!

About