Dilemma

tisdag, juli 15, 2008 | 2 Comments

Har ett litet dilemma ang kosten. Har sökt äver internet utan att hitta Omega3 som är helt vegetabiliskt. Om det är gjort på linfrö så innehåller kapseln gelatin.
Jag vet ju inte om jag har ngn brist, men är det själviskt av mig att inte äta omega3-tillskott när jag inte heller äter fisk? Ska man hellre välja Omega3 med fisk och utan gelatinkapsel eller vegetabiliskt Omega3 med gelatin? Gelatin är ju svin eller kor vilket även är miljöförstörande i sig, men tänk på det stackars fiskbeståndet... Kluven.

Har hört att linfröolja ska innehålla cyanider, så det vill jag inte dricka! Läste också att i Finland avråds gravida kvinnor från att äta linfrön. Jaha... va svårt allt ska vara då! Har med mig en avokado att äta idag. Vet att det innehåller fettsyror, men förmodligen inte rätt sort.

Fick hem "Bästa boken om mig" igår. Blir nog roligt att fylla i. Några saker kunde man fylla i nu, ex om mor- och farföräldrar, släktträd, hur vi träffades mm. Ska ta med mig en penna från jobbet som ska vara till för just den boken så det blir samma färg på texten.

Fick även hem en tröja och en klänning samt ett maternity belt i vitt. Nu har jag lite kläder att växa i =) Ibalnd blir jag nojjig och tycker jag har fått feta överarmar och lår mm, sen blir jag sur på mig själv och inser att detta bara kommer vara i 9 månader, sen kan jag träna på som vanligt.

Nu kommer kollegan, så dte är väl dags att börja jobba... eller ja, göra ngt?

2 kommentarer:

Lilian sa...

hmm.. jobbar 2 söndagar i rad framöver.. men kanske helgen v.32 aka.. första helgen i aug?

Verrix sa...

Hej hej!
Halv tid, va kul!

Oj va du tänker på sånt. asså omega 3 mm. sånt hade ja inte en tanke på alls. hehe. bara åt som vanligt. Iof äter ja inte veg. så då kanse man inte behöver tänka på sånt.

Hoppas att allt är bra med er o magen. har du ingen bild du kan visa på magen ;)
Saknar bebbe-magen ibland. va så mysigt med alla sparkar o sånt.

Nu ska vi käka lite lunch, men ha de så gött!
Kramis

About