Barnmorskan igen

fredag, juli 11, 2008 | 2 Comments

Det är alltid en liten besvikelse när man kommer ifrån BVC. Tror alltid att man ska få reda på mkt mer. Blidde inge blodprov, bara blodtrycket (Då vet du Lilian att du slipper nålen till v20-kollen). Hon lyssnade även på hjärtljudet och jag fick också höra. Förr använde de en trätratt och då hörde bara hon, men nu var det ngn maskin som hon satte mot magen efter lite UL-smet. Det lät lite svischande om hjärtat och pulsen skiftade från 130-150 vilket var bra. Det är tecken på en frisk bebis sa hon. Hon satte det iaf till 145. Om det är över 140 ska det bli en flicka sägs det enligt "gamla traditioner".

Nästa besök blir den 25 augusti dvs efter min semester. En bra bit fram. Då mäter de magen samt tar fram blodsockervärdet. Blodvärdet väntar till v 28.
Igår när jag satt och åt kände jag lite rörelser i magen. Vet att J känner sig utanför, men sparkar som känns utanpå magen lär nog vänta på sig.
I helgen är vi lite sugna på att åka till Västerås eller Sthml. Får se vad som händer.

Hörde om Marie som fått sig en liten Ville. Bra jobbat =)

2 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Nejdå, det är inte säkert att det dröjer innan Jakob kan känna rörelserna. Det beror på hur moderkakan ligger. Jag började känna rörelser i v17 typ och Robin kunde känna i v20 ungefär. Allt beror på hur moderkakan och bebisen ligger! :]

Lilian sa...

fick du veta vilken blodgrupp du har? :) det är jag jätte nyfiken på. hehe

About