Näsblod

tisdag, juli 29, 2008 | 2 Comments

Igår kväll fick jag plötsligt näsblod. Som tur va stod jag vid handfatet. Imorse när jag satte mig upp i sängen kom det igen! Vet inte om det är graviditeten som spökar eller att jag målar och anstränger mig hela dagen. Har bara en vägg kvar, sen är första påstrykningen klar. Kanske ska ta det lugnt med målningen tills nästa vecka sen.

På fredag lunch åker jag till Lidköping för att hälsa på Gerd. Blir borta ända till 8 på söndag kväll.

Det är nog dags att börja titta på sistaminutenresor nu. Fan, augusti är ju snart här!

2 kommentarer:

Lilian sa...

läste det här för ett litet tag sen under v.15 på familjeliv.

Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man
är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten.
Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.

vet inte om vi har några kvar.. kan kolla så du inte åker in ionödan.. iofs.. så skulle jag bara välkommna det.. hehe :) jobbar stängning idag och på torsda.

Anna Högrelius sa...

Jaa, jag hade problem med näsblod också. Det ger sig efter några veckor. :]

Värmen är inte så härlig när man har en tung bebis som vill bli buren på, men samtidigt får jag försöka tänka på att det snart är kallt och jävligt. Då kommer jag längta efter solen igen. ;]

About