Barn?

torsdag, april 17, 2008 | 2 Comments

Det gick bra hos gyn och kurator.

Ja... fick ju se en liten svart prick på skärmen och ngt som flimmrade= hjärtat
5 fullgoda veckor och inne på 6:e. Jag har tydligen PCO- polycystiska äggstockar. Jag har små blåsor som orsakar en ökad halt av testosteron i kroppen- därva mina hudproblem.
Kan vara svårt att få barn om man har detta. Antar att jag har en lindrig form

Mer att läsa på:
http://www.pco-s.com/

Äsch, vi tar väl och skaffar en liten skitunge nurå. ;)
En del av mig längtar redan och en annan sörjer för att jag ska lämna familjen igen...
Men jag får ju en ny, aldelles EGEN familj, hehe

Reaktioner på berättandet
Mamma fällde en tår, lillebror sa- ah.. öh, fan va kul då. Syster sa grattis, Lilian sa- va kul, pappa sa ett litet grattis. Känns ändå konstigt att jag berättat för mina närmsta och J inte för någon alls i familjen. Där är man olika.

Var tvungen att ljuga för Lisa här på jobbet. Hon frågade om jag var gravid, och jag sa nej. Uscha... om en 7-8 veckor jag kan avslöja det för jobbet. Värsta är att Lisa håller på med hormoner hit och dit och ska få inplanterat ägg och så. Känns ännu värre då att berätta att man som 4:e tjejen på avdelningen (av 6 st!) ska ha barn.

Ska iväg och träna med bror min nu vid 17. Vill ha en stark rygg inför framtiden... Köpte vitaminer som är till för kvinnor, typ Mitt Val. Bra om man får i sig all folsyra...

Ikea på lördag med mamma- soffbord och tvbänk!

Bara en tråkig fredag kvar =/

2 kommentarer:

Lilian sa...

Inte lämna mig igen! snyft! :)
Du måste fan ha dille på att flytta.. hur många gånger har du flyttat i ditt liv nu?! :)

Denise ska få en bääbis! :)

Lilian sa...

http://www.familjeliv.se/Gravid/Kalender/

där kan du läsa vad som händer med din bebbe.

About