Julen

torsdag, december 25, 2008 | 1 Comments

Till C: det blidde lite kläder, ett halsband, en mugg, babymassagebok, påslakan till spjälsängen med Mumin, en skallra (lilla spöket Laban) och så en riktig fantasilös julklapp till mig och J- en matkorg. Typ med marmelad och skorpor och te. Man kan säga att den enda julklappen som var åt mig var äggkoppar från lillebror. Så- jag fick äggkoppar i julklapp =)
Som jag skrev förut- skippa det här med julklappar, det blir bara besvikelser och så fokuserar man på BARNEN och så att umgås!

Är tillbaka på min startvikt, men det är ju fortf lite kvar på magen samt att ens välbehag är större... Vilket tragiskt nog innebär att jag tappat väldigt mkt muskler och ersatt med fett =( Vet inte riktigt vad jag ska börja med för träning i vår- om det blir F&S eller något annat.

Jag behöver verkligen luska ut det här med FK och AMS. Det borde ju vara bättre för mig att få A-kassa än att ta ut mina föräldradagar. Jag måste ju ändå söka jobb tydligen... Shit vad ajg hatar detta. Jag trodde allt var lugnt med SGIn och att jag skulle kunna få njuta av min tid som förälder, men jag har inte råd att vara hemma utan måste ta ett jobb när dottern är knappt en månad gammal. Sverige har bra socialt skyddsnät. Johoja... =(

Nu är jag riktigt trött- både i kroppen och i huvudet. Man orkar inte riktigt med att fara runt och träffa folk när man har en liten.
Får se hur natten blir- då är hon som kinkigast =/

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Jo, jag vet hur sugigt det är med FP. Vi fick det att fungera på grund av att Robin arbetade och hade bra inkomst. Men hur det skulle se ut om vi fick barn idag och Robin pluggar (han börjar i januari) vet jag inte. Det hade nog gått på sparlåga.. :[

About