Blöjbyten och dylikt

lördag, december 13, 2008 | 1 Comments

Ja, nu börjar det bli lite rutin på det här med blöjbyten och amningen.
Charlotta snuttar som en tok, så vi har faktiskt redan börjat med napp. Hon ammar på bra och går upp i vikt, så det är ingen fara. Förut kunde hon snutta varje halvtimme och brösten började ömma som FAN! Nu är det napp lite då och då, men hon brukar berätta när även den är skit, och det är dags för maten.

Köpte en mjölkuppsamlare igår och den är ju hur bra som helst. Förut körde jag en handduk mot ena bröstet medan jag ammade det andra. Det blev många skitiga handdukar på en gång... Jag får ju ut decilitermängder vid en amning så! Förut när brösten även var fyllda med lymfvätska gjorde de riktigt ont och var stoooora. Det var nästan D-kupa. Jisses... jag som är en B i vanliga fall. =)

Idag var bror min med familj över och hälsade på lilla C. Hans tjej ska ha en till knodd 29 mars så det blir en liten kusin till! Sen var vi över på Luciafika hos päronen. Blidde pepparkakor och lussebullar som sedan bjuder. Mamma var nästan så att hon störde stackars C när hon låg och slumra i vagnen bara för att få hålla henne. Suck- morföräldrar...

Blev positivt överraskad idag när jag drog på mig ett par jeans (nytvättade!) som jag använde innan magen kom. Har en liten bula på magen kvar, men annars är jag nog som förut (förutom brösten). Känns bra att inte behöva kämpa med självkänslan. Back to normal, fast med en liten bonus i sina armar =) Har inte vägt mig dock, men jag går mer på spegel och kläder än vågen.

Praktiska saker att ta hand om: FK, A-kassa, julklappar.
Fy vad tråkigt... men jag har ingen aning om det kommer några pengar i slutet av månaden =(

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Vilket fint namn hon fick, lilla Charlotta! :]

FK suger tyvärr hästballe mestadels av tiden. Hoppas att du får FP i slutet av den här månaden!

About