Hembesök

onsdag, december 17, 2008 | 2 Comments



SÅ, nu finns det en bild på oss tillsammans också. Av ca 15 bilder var det två som dög där jag inte ser ut som fan... Insett dock att jag måste klippa mig. Nästan hockeyfripp!

Igår var BM förbi på hembesök. Hon gick igenom en massa och lämnade en jättebra hälsobok där det står om vaccinationer och hälsokontroller mm. Nu känner jag mig lite ledsen över att flytta till Uppsala. Torshälla är så mkt personligare och mindre. Uppsala är så stort och jag kan inte tänka mig att det blir lika bra med BVC. Vet inte ens vilken del av Uppsala jag kommer tillhöra. Nåja, vi får se. Hinner till Torshällas BVC några ggr innan flytten. Nästa gång blir den 23 dec. Hon hade med sig vågen och skruttan väger nu 3940. Amningen fungerar alltså bra och hon går upp i vikt och följer sin kurva. Naveln sitter fortf kvar och vi måste rengöra mer runt den så den lossnar. Har planerat in ett litet bad idag för henne, så fort J vaknar. Jadå, han sover mer än vad jag gör trots att det är jag som ammar flera ggr varje natt. Men skit samma, då får jag lite tid att sitta framför datorn medan de sover. C har börjat titta mer och mer och man märker att ögonen är lite mer fokuserade än förut.

Idag ska jag till jobbet och hälsa på och bjuda på ngt fikabröd. Finns en buss som går direkt till Volvo, sen går jag hem. J och jag var på promenad igår och jag fick lite ont i höfterna, tror det beror på att man spänner sig extra mkt pga all snömodd =/ Hoppas vägen mellan Volvo och Torshälla är någorlunda platt! Vet hur det var för ett år sedan när jag började jobba. Nästan omöjligt att ta sig fram!! Isbana.

Jaha, jul om en vecka. Har julklapp till pappa och Molly (systers hund) kvar. Dock håller jag med P som skriver i sin blogg att julklapparna inte riktigt är grejjen längre. Umgås med nära och kära är prio 1. Visserligen kände jag nog så förra året också, men det är extra påtagligt i år när den tidiga julklappen är glädje nog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fina ni är.. och oj, va mycket hår C har. :) Jättesöt! vi måste få se er innan ni flyttar sen.. får hänga på lilian nån dag när ni ska ses, om det går för sig? när flyttar ni?

Anonym sa...

Samma här. Jag vill också se bebis C! Om man får. =)

About