Undran sa flundran

måndag, december 15, 2008 | 2 Comments

Då har jag googlat mig fram till att J inte kan ta ut några pappadagar eftersom han inte förlorar inkomst, bara studieresultat. Dåligt dåligt...
Ska ringa FK själv och se vad som händer mitt med ärende. Jag begärde FP för 2 månader sen. Sikken jäkla tur att jag varit så duktig och sparat varje månad detta år så jag kan låna av mig själv. Jag säger som Sverker- Ska det behöva vara så här? Va, tycker du det?

Idag blir det julklappsshopping med syster. Ska kolla hur jag fäller ihop vagnen och hoppas den går in i hennes bil! J hade koll, men han är i Uppsala idag och donar, så jag måste klura ut det själv och sen hur jag får upp den utan att den fäller ihop med lilla C i den >:D

Snuttan ligger här i kökssoffan bredvid mig med nappen i munnen. Hon börjar titta sig mer omkring nu och jag kan skymta en tendens av blått i irisen. Dock hoppas jag i hemlighet på gröna ögon ;)
J är otålig på att kunna börja leka med henne. Har mkt att göra med att han vill aktivera henne på dagarna så vi får sova på nätterna. Vi har försökt med spjälsängen men det blir så drygt eftersom hon ammar minst 2-3 ggr under natten och jag måste gå upp. Nu ligger hon bredvid oss i sängen och det är bara att rulla henne på sidan och "lägga an", sen somnar hon i samma ställning.

Undrar när BVC hör av sig... kommer inte ihåg vad barnmorskan sa. Personnr tar 2 veckor läste jag. Såg att det var en liten tjej som hade fått 0666 som sista siffror och föräldrarna ville byta. Inte så schysst :/
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=825505

Alla undrar hur det känns att vara mamma, och det är ungefär som när folk frågar en hur det känns att fylla år. Vad svarar man- ja det är väl kul, men man känner inte ngn speciell moderskänsla. Klart man tycker det är underbart med en liten unge. Kan sakna henne när hon legat och sovit i 3 timmar =)
Värsta är alla tokiga scenarios man ser framför sig där ens barn blir skadat. Exempelvis att man tappar greppet om vagnen i rulltrappan eller att en bil får sladd och kör in i barnvagnen mm mm. Det kommer aldrig släppa, man oroar sig konstant säkerligen ända tills man själv dör =D Har en känsla av att J är/kommer bli ännu värre än jag, hehe.

Nu ska jag läsa andras bloggar, va ett tag sen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vill se bilder! :)

Anna Högrelius sa...

Säger som Pethra - mer bilder! :]

Oron försvinner inte, men den lägger sig lite efter några månader!
Nu är du ju dessutom fortfarande inne i hormondimman, men när den släpper så kommer du få in de där moderskänslorna. Men det är fortfarande, trots att det gått 11 månader för oss, svårt att greppa att man är någons förälder!

About