100e inlägget

måndag, september 29, 2008 | 2 Comments

Jaha, nu är man inne på inlägg 100. Tänker inte fira med ngt speciellt =)

I helgen var det rätt lugnt. Fredag var jag och handlade med mamma. Köpte en limegrön mixer från OBH Nordica. Blir gott med smoothies och sedan är den bra för att göra barnmaten.

I lördags var jag på inflyttningsfest i Väsbyholm. Det var trevligt och jag var inte den enda gravida =) "Hittade" en spelpartner till Guitarrhero, så jag blev sittandes där i 2 h. Ljudet var nog lite högt ett tag, stackars bebis. Måste ju dåna där inne i maggen. Dessvärre har det blivit kraftigare sparkar inifrån, så ibland, precis ovanför naveln så sprätter det till och det kan göra ont!

En fråga- varför presenterar killar sina ex som just ex? Varför säger man inte: "Det här är Denise". Nej, det ska sägas- "Det här är mitt ex Denise". Vad är det för värde att veta det?

Sen gjorde jag bort mig lite, fast inte så farligt. Jag blandade ihop två killar och trodde en var sonen till en målare som vi ofta anlitar på jobbet. Sa ngt i stil med "Jag träffar din farsa nästan varje dag när han målar". Han tittade lite oförstående på mig... Sen kom jag på att det ju inte alls var han utan en annan Torshällakille... Aja.. =) Han hade med sig sin son som kan ha varit 1½ år kanske? Väldigt söt och charmig unge =) Tror första året är rätt "trist" med barn. Sen blir de medvetna och när de väl börjar prata lite tror jag det blir ännu roligare.

Igår kom Jakob och det blev en promenad, ugnspannkaka och sen en del TVspel för honom. Hans försenade födesedagspresent. Jag passade på att börja med min "måla efter nummer"-tavla. Orkade inte riktigt med att se hela Bourne på tv, men den är bra. 2:an likaså men trean är långtråkig.

Idag är det andra träffen med föräldragruppen och Jakob ska med. Förlossningsfilm. Yiha!

2 kommentarer:

Lilian sa...

jupp imorrn kan jag. :)
slutar 15 och tar nått snabbt och äta.. sen kommer jag åka dit. så vi ses där! :)
kram

Anna Högrelius sa...

De första 6 månaderna är rätt trista, det har du rätt i. Men efter det så går allt så fruktansvärt snabbt och det blir mycket roligare (och jobbigare..). Det är skitkul att se hur snabbt utvecklingen går för barn!

About