Barnmorskan igen.

Allt var normalt. Följer min mag-kurva och glukosen var bra, likaså blodtrycket samt ungens puls. Har gått upp ca 7 kg nu från inskrivningen.

Barnmorskan sa att det var väldigt mkt graviditeter nu (babyboooom), så vid tidsbokningen fick de med preventivmedelsbekymmer vänta tydligen.
Va jobbigt. Nu ska jag börja gå varannan vecka istället. Känns överflödigt...

Hon kommenterade min "hormonrand" på magen. Förr sa man att om randen gick upp till naveln var det en tjej och gick den över så var det en kille. Jag skulle alltså vänta en pojk om det stämmer. Ska ta ett kort i helgen på magen och lägga upp.
Hon trodde att min smärta ovanför naveln kunde bero på att magmusklerna delar på sig litegrann (creepy!)

Ibland kan jag önska att jag fick sammandragningar eller förvärkar nu. Jag vill inte bli helt tagen på sängen när de riktiga värkarna sätter i. Att man får "smaka på" lite innan lixom... Dumt att tänka så? Borde vara glad att slippa smärta kanske ;P

Missade vattengympan i tisdags. Tråkigt, men nästa vecka är jag game igen!

2 kommentarer:

Lilian sa...

hehe kul.
jag var också hos henne idag.. 8.45 och 9 vandrade jag ut från hennes kontor. snabbt som attan gick det. :)

Anna Högrelius sa...

Min hormonrand gick över hela magen och ut kom det en tjej! :]
Den satt kvar fram till för en månad sedan så det känns lite mysko att se "normal" ut igen.

Tja, jag förstår ditt resonemang med förvärkar. Jag hade ju sammandragningar och förvärkar redan i vecka 20 så jag blev smått trött på dem. :P
Men samtidigt så blev jag inte helt tagen på sängen när värkarna kom.

About