Vikten och kroppen

fredag, september 25, 2009 | 1 Comments

Det är många blogginlägg som handlar om vikt numera. Att det kan vara en så stor grej att jaga kilon. Beundrar dem som kämpar på och vill sträva efter en bättre kropp. Kropp och knopp i symbios, ja, de påverkar onekligen varandra. Mår man dåligt kan man antingen lägga på sig kilon, eller tappa dem beroende på personlighet.

Ofta ser man par som lägger på sig när de hittat varandra på riktigt. Bekvämlighetskilon. Lite mysigt, men få mår bra av det. Man ser inte varandras små viktökningar.

Sen kan man bli tvärtom och börja träna och bli den bästa man kan vara (med måtta). Jag brukade vara den. Som ville träna och må bra. Har förvandlats till en martyr som bara går långpromenader och äter 2 vettiga mål om dagen. Det syns på vågen. Det har bara varit två händelser som fått mig att skifta i vikt

1) graviditeten såklart
2) några år sedan när det var slut med exet och jag levde lite studentliv med mkt fester och drack kaffe till lunch och mådde halvdant.
Sen fick/tog jag Jakob och började träna och mådde bra igen.

Vad är det nu som får mig att gå ner i vikt, jo, det är väl att jag inte trivs så bra med min situation. Älskar dotter och sambo, men det saknas delar i mitt liv numera. Familjen är en bit bort, likaså vännerna. Inget jobb och ingen aktivitet för hjärnan. Det är mata, byta, leka, promenera. Blir så lååångtråkigt. Som jag skrivit förut. Allt känns YTLIGT.

Sicket babbel. Har inte mkt vettigt att skriva. Ska göra mig lite kaffe.

ps. söker inte empati- det känns bara skönt att få skriva av sig =)

1 kommentarer:

pethra sa...

Empati har du i massor. Och förståelse, i den mån man som utomstående kan förstå.

About