Babysim hela dagen

måndag, september 07, 2009 | 4 Comments

Lördag var det loppis x 2. Hittade bara en pop-up leksak till Charlotta. Orkar inte stå och riva bland barnkläder. Köpte nya på Lindex ist i storlek 80 och 86. Vi köpte även en regnponcho till cykelbarnsitsen.

Gjorde egna snickers-bitar. Helt okej!

Igår från halv 10 till 14.15 var jag på babysim. Vi blivande handledare fick gå bredvid och hjälpa till lite. Hålla sångstund m m. Måste lära mig lite fler sånger. Blev många omgångar av "små grodorna". Kommer gå bredvid en gång till och nästa period ska jag tillsammans med en rutinerad handledare handleda 3 ggr. Det är rätt intensivt att vara uppåt och trevlig och lära ut och vara i vatten i så många timmar! Och kissnödig blir man också!

Idag skrivs lillebror in på sjukhuset och imorgon är det operation. Mamma och pappa ska sova över inatt och kanske en natt till. Beror på hur bra operationen går. Har köpt ett tvspel åt honom på Tradera, Indiana Jones LEGO, så han har ngt att göra när han är sängliggande. Det får bli hans födelsedagspresent dock.

Det händer saker i slutet av oktober- bror ska gifta sig! Fler och fler som blir vuxna och gifter sig och skaffar barn =)

Var och köpte en.... ja... byrå/bänk kanske man kan säga, på Återbruket (typ kommunens second hand). Vi får inte ha sakerna ifred i hallen för Charlotta. Så nu köpte vi den här bänken med en låda så vi kan gömma undan sakerna. Tills hon kommer på att dra ut lådan och hitta allt dvs... Men det blir lite snyggare också, än att ha allt liggande framme. Ska bara putsa lite med sandpapper och lacka den.

Övrigt då, hur mår jag? Ja, kom på häromdagen att jag ändå har väldigt lite lust att göra saker. Typ tappat "livsgnistan", med betoning på gnistan. Inte så att jag vill bara ligga i sängen och göra inget, men det händer inte så mkt roligt i livet. Känner större och större distans till Eskilstuna. Alla hittar på roliga saker att göra med kompisarna, och här borta i Uppsala glöms man bort och får inte "vara med och leka". Känns som om jag lever i ingenmansland där alla relationer är ytliga (förutom den till familjen då). Bara väntar på ngt bättre och roligare...

4 kommentarer:

pethra sa...

Det låter lite som en depression.. jag känner verkligen med dig måste jag säga. Det är inte lätt att vara isolerad och långt borta från vänner och familj. Vet inte riktigt vad jag ska säga som kan hjälpa dig, men det känns som att något måste ändras för att du ska kunna må bättre. Ingenmansland är inget trevligt ställe. Kram på dig.

Lilian sa...

gumman *krama om* du är inte bortglömd.. Jag lovar! synd att det inte gick att vi kunde komma i lördas.. men får hoppas att det blir nån annan gång istället!

Lilian sa...

btw kan jag lära dig dom sånger vi har på våran babysim.. det är "båtarna på havet", "en liten båt", "barnen på matten" om ni har dom på en matta.. sen har dom nån låt om nån kalle kamel.. men den kan jag inte. men ni kankse kör dom ni med :) annars så kanske "en kullen natt" funkar.. :)

Anna Högrelius sa...

Usch, jag lider med dig. Precis så kände jag första halvåret i Eskilstuna, innan jag började lära känna människor. Kan än idag få såna stunder. :[
Hoppas att ni flyttar tillbaka när Jakob är klar med sin utbildning.

About