Torshällabesök

söndag, februari 22, 2009 | 2 Comments

Åkte med syster till Torshälla i torsdags efter att hon och mamma besökte mig i Uppsala. Charlotta är givetvis med. J är hemma och leker singel...

Har hunnit med en fika med Lilian, tittat på melodifestivalen med henne, P, E och så Kop och hans flickvän. Jag tyckte ju Velvet var bäst och så diggade jag (inte många som håller med) de där med röda kavajer... Den var så trallig. men jag kan ju inte säga att jag kommer ihåg hur någon låt gick idag... BWO sög ordentligt! Mamma hade tydligen röstat på dem, knäpptanta ;)

Nu är jag riktigt trött och har ont i ryggen och vristerna. Jag skippar träningen på tisdag och kör Core på torsdag. Hoppas det onda går över då så jag kan köra som vanligt veckan därpå. Mamma är ute med C nu för att jag skulle få sova, men självklart är jag pigg nu. Kommer säkerligen framåt eftermiddagen som en otrevlig överraskning.

Vet fortf inte om jag ska åka idag eller imorgon. Tänker bara på alla som har sportlov och ska hem/från sina resmål idag. Trooor Sthml har sportlovsstart imorgon- så TILL sthml borde det vara lugnt. Ingen åker väl DIT? Finns ett smidigt tåg som går måndagmorgon utan byte i Sala. Kan vara värt det och slippa gå på och av med en vagn. Inte säkert det finns vänliga själar som hjälper en på... Eller så åker jag till Sthlm och stannar där för en fika med en kompis. Vi har inte pratat på evigheter, så hon visste inte ens om att jag var mamma. Tänk va dålig man är på att hålla kontakten med vissa =(

Det här med blogg alltså- jag vill ha en mall där bilderna man lägger upp blir pop-up, som Maries blogg. Sen vill jag ha bilder överst, så som Anna har. Hur gör man? Kan man ändra i en mall eller måste man hitta en med exakt dessa attribut? Hjälp! =D

2 kommentarer:

Verrix sa...

Hej hej! Alltid kul att kunna hjälpa till. :D

Det finns olika sorters mallar inne på denna sida. Gå in på layout när du loggat in, sen vidare till välj en ny mall. Där finns en del att välja på.
Men innan du byter mall så gå in på redigera HTLM och spara ner allt du skrivit mm så inget försvinner.
Tror Man kan byta mellan mallar från denna sida hur som helst utan att dina inlägg mm försvinner men kan vara bra att göra en säkerhetskopia i försäkerhets skull.
Inge skoj om allt skulle försvinna.

När jag åker o hälsar på syrran i Uppsala tar jag alltid Sala vägen. den är inte alls lika tråkig och jobbig som via stockholm. + att det brukar vara bättre tåg den sträckan. (iaf dom gångerna jag o barnen har åkt) litet tåg utan trappsteg, så enkelt med vagn. Brukar inte va lika mycket folk heller. Dessutom är det ju oxå finare utsikt den vägen ;)

Hoppas allt går bra med skruttan och att du får sova ut mer nu än innan. Jag var själv med en bebbe och en liten kille, men hade turen att han va så snäll som liten. sov bra på nätterna osv. Han är "jobbigare" nu som stor. Klättrar överallt och river lägenheten varje dag.. haha! Det kan jag lova oxå tar på krafterna..
Förhoppningsvis går det över. han blir väldigt lätt rastlös. Överskottsenergi så det räcker o blir över. Synd att det inte kan smitta av sej till en. haha!

Ha de gött!

Anna Högrelius sa...

Robin kan hjälpa dig göra en fin header om du vill! Maila den bild/bilder som du vill ha så fixar han! robin.hogrelius[at]gmail.com är adressen!

About