2-månaderskollen

tisdag, februari 17, 2009 | 3 Comments

Igår var jag och J med Charlotta på öppna förskolan och fick lite info om barn och böcker. Vi var de enda som kom på träffen vilket var lite tråkigt, allra mest för hon som var där från Gränby biblioteket och berättade. Fick en positiv känsla av förskolan, så jag ska gå dit med C imorgon och kolla läget när det är träff för 0-6 mån föräldrar där.
Man får göra fotavtryck av bebisarna i gips tydligen. Mysigt =)

Sen efter det var det läkarundersökning av Dr Öberg. Han verkade bra (halååå, han var ju en Öberg, så det var väl klart ;)). Exakt vad han kollade vet jag inte, men lite böj på höfter och så reflex när han tappade henne bakåt såg jag. Hon vägde 5740g, 58 cm lång och huvudomfånget var 40 cm. Normal normal. Vaccination nästa gång. Det finns ju diskussioner om vaccinationer och om de är farliga eller nödvändiga, men hon kommer få allt som erbjuds. Vet att de kan få feber efteråt, och jag har bara en stjärttermometer. Man kanske borde skaffa en för örat? Lite smidigare...

Vi har fort inte tagit några familjebilder. Synd att vi inte gjorde det i etuna när det fanns en fotograf som gör det gratis, men men. Vi får göra som M&K och fota hemma och skicka in till tidningen! Dags nu...

Syster kommer på torsdag och jag tror jag följer med henne till etuna sen. SÅ, om det finns ngn som gärna vill fika eller så med mig och C så säg till. Jag suktar efter company! =)
Kanske ska höra med L om hon vill ha sällis under Melodifestivalen på lördag ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker stjärt-termometer är skitsmidigt, men smaken är som baken. ;)

Anonym sa...

Det tycker jag med, speciellt när dom är små.
Bra tyckerjag med vaccinen då den skyddar mot många jobbiga barnsjukdomar. tycker det är bra att våra barn får chansen att få dessa sprutor. så kör på. Köp hem Alvedonsuppar oxå. Bra att ge om dom får feber eller så efter sprutan. Själv tycker jag att AD-dropparna kan vara lite si o så. Det diskuteras det oxå mycket om. Vet iof inte om dom fortfarande kör med dom.

Anonym sa...

Örontermometrar diffar lite för mycket för att de ska vara pålitliga, så spara in den kostnaden.

/ M

About