Strandsatta!

tisdag, juni 03, 2008 | 1 Comments

I helgen följde jag med Lilian och Patrik till en liten ö i kvicksund och skulle sola och bada. Vi rodde ut från stranden på fastlandet och lade till båten på ön. Sen lade vi oss på bryggan och solade. När det kändes som att det var dags att röra på sig kommer Patrik och säger att båten är borta!
Shit, den hade åkt iväg. Patrik hade bara dragit upp den på land, inte förtöjt den. Vi spejjade med kikare but no luck. Patrik ringde sin pappa och förklarade situationen, mendan jag ringde R som hade båt och frågade om undsättning. Han lovade att komma. Efter kanske 20 minuter så ser Patrik att hans pappa kommer med båten! Han hade hittat den i en liten vik. Sikken tur att vi kom därifrån då. Slapp få skjuts av R också.
Lite rolig händelse, men kunde blivit mindre rolig om Patrik fått köpa ny båt =(
Brände mig på axlarna men det börjar bli lite färg på kroppen. Man får satsa på solbrännan på helgerna. Efter jobbet orkar man inte ta sig för ngt. Inte ensam iaf.

Tränade igår på väldigt länge. Blev inte alls många övningar och det var 27 grader upp på gymmet. Fi fan. Hädanefter ska jag gå dit runt halv 8-8.

Försöker skära ner på godiset och jag känner stark tilltro till mig själv. Nu ÄR det lördagsgodis som gäller! Igår såg jag gravid ut, idag ingenting. Beror helt på hur magen vill samarabeta med mig. Måste sluta äta äpplen tror jag, det kör mig uppsvälld. Bananer borde vara bättre.

Just ja, fick ett Bola-smycka av Lilian. Mörkblå med.. jaa. guld eller silverringar runt? Svårt att se. Ska börja använda den efter ultraljudet då det är ungefär rätt vecka för ungen att uppfatta ljud. Mkt fin, tack gumman!

Jag hade planer på att resa i augusti, men då jag är i v 25 kanske det är risk för blodproppar och grejjer när man flyger. Vet inte om jag vågar... Får hitta på ngt annat.

Nu är det dags för frukost. Jääääättehungrig!

1 kommentarer:

Marie sa...

Stödstrumpor! Nu när vi reste var jag i v.26. Körde stödstrumpor (vilket jag iof alltid gör) och mycket vatten och var uppe och gick eller stod upp ganska mycket. Men du kanske har historia av proppar?

About