Lön imorgon

tisdag, juni 24, 2008 | 2 Comments

Idag kommer det blir segt. Lånade ut min cykel och åkte bil med pappa kvart över 6. Även om det bara är en halvtimme tidigare att gå upp vaknar man aldrig riktigt när man fått stressa genom frukosten och inte kan cykla och vakna till på vägen.

Inte har jag ngn lunch idag heller. Sikken jävla tur att jag tjänade så bra med pengar denna månad och att jag har pengar kvar på kontot att jag kan unna mig att äta ute... ofta! =)
Vet fortf inte hur jag ska investera min lön. Jag vill ha en cykel, men så är jag orolig över hur CSN kommer att dra mina pengar nästa år när jag är mammaledig =/ Inge kul att behöva vända på kronorna i slutet av månaden.

Det blir UL den 2a juli kl 8. Tydligen finns det inga tider på eftermiddagarna att boka. Barnmorskan trodde att de berodde på att läkare bokat salarna för konsultationer eller liknande. Jakobs enda chans att se ungen innan den ploppar är om han vågar be om ledigt. Fråga om prioritering här enligt mig...
Kom på ett flicknamn igår som jag gillar, och jag har inte hört ngn annan som har det. Jag håller det en hemlighet än så länge. Vi hade några namn på G, men det verkar som om det blir vanligare och vanligare. Inge roligt.

2 kommentarer:

Lilian sa...

den kan ju komma ut för tidigt.. och sen så har jag provanställning tills mitten av nov.. vi får ju se hur det blir efter det..

kul att ni hittat ett namn.. jag är helt clueless.

Anna Högrelius sa...

När det gäller CSN så kan du ansöka om nersänkt belopp under mammaledigheten. Jag fick ner min en tusenlapp, vilket gjorde en otrolig skillnad!

Om Jakob inte är med under ultraljudet så går han miste om något fantastiskt som han aldrig kommer kunna ta igen. Det blir mer verkligt för honom och han skapar ett nytt band till bebisen genom att se den, så han borde verkligen be om ledigt. Det tar ju inte mer än en halvtimme sen kan han ju gå tillbaka till jobbet.

About