Operation

onsdag, juli 01, 2009 | 2 Comments

Äntligen har min lillebror fått tid för operation av sin sneda ryggrad. Blev så glad att höra det! I september ska det ske tydligen. Han stelopererar några kotor och blir därefter lite mindre flexibel i sidled. Men vad fan gör det om man får en rak rygg och blir helt plötsligt en kanske 7 cm längre? Han har långa ben men kort överkropp, men nu ska det bli mer proportionerligt.

I Eskilstuna var det full rulle. Fredag var det Coorfest. Kul att träffa fd kollegor. Lördag, Jordbrukets dag med Jakobs föräldrar och bror med familj. Varmt men det var fint där ute i Julita. Söndag var det dop för brorsans lilla Saga.

Vägen hem var förjävlig! Ngn hade sprängt järnvägen mellan Nykvarn och Södertälje (byggarbete antar jag), så det var bara att byta från tåget till buss. Den bussen som vi satt på skulle åka först eftersom det var alla som skulle byta till andra tåganslutningar som satt på den- vi kom iväg sist! I Södertälje hoppade jag på ett tåg mot Sthlm med Charlotta. Jakob blev kvar på perrongen med barnvagnen. Jag var lite för snabb med att hoppa på. Han tog nästa tåg och vi möttes i Sthlm och åkte till Uppsala ihop. Lite stressigt och varmt, men Charlotta var på bra humör, så det var lugnt ändå. Jakob var på sämre humör än jag. Tror Charlotta hjälpte mig att hålla humöret uppe!

Nu har vi bestämt att nästa gång det blir Eskilstuna är när ngn kan komma och hämta oss med bil! Om inte tidigare så blir det i slutet av aug när vi ska ha namngivning för Charlotta.

Regn och åska i Eskilstuna nu, och det brukar komma hit. Dags att njuta av de sista strålarna på balkongen. Snart mat och vid 8 ska jag springa. Hoppas det är någorlunda svalt.

Sista ordet- vuxna som ger sig på barn (och djur för den delen!), psykisk eller fysisk misshandel, skulle jag kunna slita hjärtat ur med mina bara händer, bara för att bevisa hur ont det gör i hjärtat när ngn attackerar sitt barn! Lilian, vi har så fina barn, med hull och allt. Bara mer att älska, inte sant! ;)

2 kommentarer:

Lilian sa...

nu blir jag ledsen.. inte komma förens i aug? :(

våra barn är dom bästaste ;)

Lilian sa...

jaa det verkar helt klart som det är samma person.. varför lämna den kommentaren i det inlägget? fattar inte. störd människa är va det är.

About