FVII-träsk!

torsdag, juli 16, 2009 | 0 Comments

Precis som på gymnasiet har jag hamnat i FFVII-träsket. Ett RPGspel för PSOne för den som inte vet... (förstod ni mer nu?! ;) ) Känner behovet av att spela nästan varje dag. Därför sitter jag nu kl halv ett och skriver blogg, men ska gå och lägga mig strax.

Efter att ha varit lite dålig med maten tror jag C har kommit igen. Hon har fått för sig att stortjuta runt 12 på natten och vill ha välling. Otröstlig innan hon får flaskan.
Hon har börjat vinka nu. När man går in i ett rum och det sitter ngn annan där och säger "Hej" och vinkar så vevar hon tillbaka med armen. Hon fattar nog inte vad det är, bara speglar beteendet.
Inget kryp, men mkt mer rörelser och sover oftare på knäna med rumpan upp i vädret. Ursöt!

Har förmodligen ordnat ett ställe att vara på under namngivningen om det regnar- vid mammas kolonilott har de en stuga som man kan låna. Hoppas på bra väder så man kan sitta ute på landet dock. Mamma frågade om jag hade bjudit min morbror, men då sa jag att det bara var familjen och ngn enstaka nära vän. Det räcker...

Känner dåligt samvete (ja, såklart, jag är ju svensk mamma, suck...) för att C inte får träffa så många andra bebisar. Träffar en mamma från ÖF några gånger i månaden, but that's it. Om en månad öppnar ÖF igen så jag hoppas på mer aktion då. Dags att ringa och kolla in dagis efter sommaren. Suck, har ingen som helst lust. Orkar inte ta reda på och analysera platserna- ge mig ett bra dagis bara, för 17. Har planer på att INTE vara kvar i denna stad hur som helst, men 1½ år ska hon gå på detta dagis.

Härligt väder idag för övrigt...
Nassi nass!

0 kommentarer:

About