Giftermål!!!

måndag, juli 27, 2009 | 1 Comments

I helgen var jag alltså i Eskilstuna utan dotter och sambo.
Kom in på eftermiddagen och drällde lite på stan. Träffade på Robin, Anna och Isadora utanför Godisland. Mkt trevligt påträffande. Lilla Isadora är stora tjejen nu! Sen kom mamma och vi handalde godis till bion. Vi såg Harry Potter. Den var okej. Har man börjat tröttna lite på filmerna nu och bara önskar att alla ska finnas ute, som att avsluta ett litterärt/cinematiskt äventyr? Jo, jag tror nog det...

Åkte därefter hem till syster och sov i bonussonens säng (han är hos sin mamma varannan vecka). Skönt att få sova i en säng istället för på en luftmadrass, plus att man kan dra ner persienner. Det blev ingen sovmorgon dock, för det var ju Malmamarken! Åkte dit med Lilian, Marie, Maries mamma och lillebror. Köpte 5 par trosor. Köpte en flaska vin på systemet sen för kvällens äventyr.

När jag kom hem till syster igen var det bara att invänta instruktioner. Hon hade ju propsat på att jag skulle komma till Torshälla och mellan halv 3 och 4 ungefär. Ville absolut inte säga varför innan. Möter en finklädd Tony i farstun, då började mina misstankar. Sen kom en arbetskamrat till Tony, Pontus. Min hjärna snurrade lite till och jag tänker... hmm... två vittnen?? Men skulle verkligen Malin våga gifta sig utan föräldrarna? Vi åkte iväg, Malin var också ovanligt fint klädd... Mot Rådhustorget i Torshälla. Mina misstankar var till 95% säkrade. Sen börjar en tant fippla med larmet till byggnaden och misslyckas. Larmet är igång så vi står utanför och väntar på vakten. Då framkommer det att hon är vigselförättare. Jaha, då är det alltså giftermål på G! Jäkla syster och vara hemlig =) Det var den 26 juli 2008 de förlovade sig och höll på traditionen att inom ett år gifta sig.
Vi bestämmer oss för att köra ceremonin på en gräsplätt istället, men så kommer vakten. Vi går in och så ställer de sig och vigselförättaren ställer frågorna och så läser hon en dikt. Lyckades ta några dåliga kort med mobilkameran. Fan, att de inte tog med sin egen kamera! Tänkte att NÅGON bild och bevis på det hela ska vi fan ha och komma ihåg.


Giftermål på G mellan Malin Öberg och Tony Molin


Herr och Fru Molin

Sen åkte vi hem till dem igen och de for iväg till Västerås där de skulle bo på hotell.
Jag käkade mat och gjorde mig iordning för kvällen. Vid 18 begav jag mig till Trumpetvägen och till Maries fest på mammas cykel. Det var en väldigt trevlig kväll med någon låt på gitarren och sång. Vid 1 tror jag, åkte jag hem. Hade regnat under kvällen, men jag klarade mig. Dock fungerade INGEN av mammas cykellysen. Tur att polisen inte kom just då, 500 pix minus, nej tack!

Söndag var det matning av skäggagamen och fiskarna. Lämnde cykeln och sen fick jag tråkigt och åkte bussen in till stan. När jag satt på bussen fick jag en ledsen känsla i mig, det var väl att behöva åka därifrån antar jag =(
Traskade omkring och åkte med 14-tåget till Sthlm. En timme försenat i Sthlm och folk hade hur mkt packning som helst med sig! Placerade mig i en trapp och undkom värsta trängseln... Hemma igen hos familjen. Pust! =)

Nu har Charlottas första tand börjat komma fram. En liten vass kant och så ser man en linje i tandköttet. Dags att börja med tandborstningen. Hon verkar följa Jakobs utvecklingskurva enligt hans mamma. Jag tror jag var lite tidigare med att sitta och krypa och tänder.

1 kommentarer:

Lilian sa...

hehe jaa din syster är en liten filur hon.. hehe :) Grattis till Malin och hennes Tony! :)

About