Stött

torsdag, maj 14, 2009 | 4 Comments

Idag fyller pappa och jag ringde och frågade vad han önskar sig.
Han svarar "ett smalare barnbarn". Först tänkte jag inte så mkt på det, men efter ett tag inser jag att det var taskigt sagt. Klart jag vet att Charlotta är en liten knubbis, men lägger inge värde i det. Helt plötsligt fick jag en kommentar som gjorde det "skamligt" att vara knubbig. Pappa kan vara väldigt osmidig i känslosamma sammanhang, en typisk man som inte kan visa känslor mm. Jag ser det bara som att hon är en välmående bebis. Vill absolut inte byta bort hennes valkar mot en bebis som ligger under normalkurvan och har svårt att få i sig maten, aldrig!

Nu vet jag inte om jag borde säga ngt till honom, för som sagt, jag tror inte han ville vara taskig, men ändå...

Köpte en vaggande pingvin och bitring till stumpan idag. Hoppas de blir roliga.
Köpte även en vårjacka i storlek 80 så hon har att växa i och så den täcker magen =)
Tycker det finns väldigt lite jackor under storlek 86. Har typ 20 kr kvar på kontot... Nästa månad kommer bli värre. Då fyller syster, Elviras namngivning, resa till Etuna och så kommer nog pappas present att gå på denna penning (om han nu ska få ngt, taskmörten...)

4 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Han menade nog inget illa som du skrev, men vissa människor tänker inte riktigt innan de öppnar munnen. Min farmor var sådan, kunde typ kommentera mina syskonbarns tänder utan att ens tänka att det kunde vara sårande.

Charlotta är en välmående liten dam som är perfekt precis som hon är! Jag blir lite sårad för din skull också, eftersom Isadora var en knubbis i den åldern också. Men du ser ju hur hon ser ut idag - precis som vilken annan unge som helst. Så fort de börjar krypa och gå så försvinner det mesta "hullet". Och även om det inte skulle försvinna - skulle det vara så hemskt då? Nej. Hon är så underbart fin ändå er lilla tjej!

Lilian sa...

om l8 är en stor då är vira en koloss.. hehe :) Men jag älskar henne för det och hon är finast i stan dessutom. :)

Marie sa...

Klart de ska ha valkar! Älskar Villes valkar! =)

Marie sa...

Om man bantar ja, då är det godis. Innehåller alltför mycket vitaminer för att jag ska se det som godis annars. =)

About