Hund vett-o-etikett

söndag, december 30, 2007 | 0 Comments

Gick Mälarbaden runt med Molly idag och vid golfbanan har vi plötsligt en labrador i hasorna som gick löst. Molly som är rätt skrajjsen av sig blir ju skiträdd av en stor svart hund som nosar henne i arslet utan ngn som kontrollerar den.

Bakom mig hör jag ngn ropa "är det en tik" (underförstått: är den aggresiv?), sen frågar han om hon löper. Nej svarar jag och undrar varför. Jo, hans han-labrador fick en så väldig fart efter oss. Jaha tänkte ja då. OM hon nu löpt, hur skulle jag då fått honom att inte betäcka stackars Molly som var halva storleken. Skulle det var MITT jobb att dra bort en kåt okopplad hund från min kopplade?

"Han är så snäll". Skiter jag fullkomligt i! MIN hund vill inte hälsa, men hon har inget val. För i helvete. Kan ni inte ha koll på era hundar så håll dem kopplade! Så jävla oansvarligt beteende. Gubbjävel...

Sprang Mälarbaden runt igår och har lite träningsverk i låren. De sväller upp oxå, så byxorna sitter tajtare över låren än normalt. Mössler, oh yes...

Handlade ett par joggingbrallor på Intersport i Tuna Park, eller utan-på-brallor, för att kunna springa ute när det är lite kallare. Sen en träningstopp med nät på ryggen så svetten kan transpirera. Även en söt tröja på Cubus. Hade en lista på saker jag vill ha, ca 6 prylar, och kom hem med inget av dem. Träffade Lilian på Exit och sen for jag hem och gick ovanstående promenad.

Börjar känna av tristessen nu...

0 kommentarer:

About