5min-metod

onsdag, december 02, 2009 | 1 Comments

Jag har varit skeptisk till 5-min metoden för att få C att somna själv. Första ggn vi testade den var hon hysterisk och vi avbröt. Vi började med den i förrgår igen.
Visst var hon arg, det hördes nog till grannarna, sen tappade hon nappen hela tiden utanför sängen. Satte fast den med napphållaren i hennes pyjamas, hon skrek några omgångar till, men sen! Hon somnade själv! Sov hela natten också!

Igår kväll lade jag henne vid 8 och gav vällingen innan. Hon somnade direkt! Vaknade aldrig vid 12 och ville ha mer. Känns som om vi kommit in i en bra rutin nu. Välling- borsta tänder- saga- vaggvisa- lägga sig i sängen och sen köra ev 5 min metoden.
Körde den igen nu på förmiddagsluren, behövde bara ignorera i 5 minuter, gick in, lade henne ner och nu sover hon. Yes yes yes!!! Hoppas vi får sova hela nätterna framöver *ta i trä*

Har ev ett projekt på G här i Uppsala. Eg är tjänsten i Eskilstuna på Fortifikationsverket, men går säkerligen att vara här. Det är t o m den sista juli. Känns skönt om man kan vara i Uppsala och inte behöva pendla i början när amn skolar in lillskruttan. En fast tjänst hade ju varit att önska iofs...

1 kommentarer:

Lilian sa...

det kanske kan bli en fast tjänst.. gör dig oumbärlig eller nått ;)

About