Tårtor och blöjor

söndag, november 15, 2009 | 6 Comments

Sitter och tittar på tårtor för Charlottas födelsedag. Shit va coola det finns! Hajtårta
Blir nog små sockerfria(nästintill) bakelser till de minsta gästerna och Charlotta och så gör jag en tårta till de vuxna.

Charlotta kissade på skötbordet efter att hon vaknat, så jag lät henne springa omkring med rumpan bar... Hon kissar igen efter 5 minuter på hallgolvet. Kissnödig dam =)
Började fundera på potträning och läste detta och blev på ngt sätt lugnad som den imperfekta mamman jag är som inte orkat sätta henne på pottan.

60 kr på bankkontot. Tur att man har många matlådor i frysen att äta i veckan!

6 kommentarer:

Lilian sa...

vira bajsar nästan enbart på pottan.. och det är nog inte så mkt för att hon ska bli blöjfri jag gör det utan för jag ska slippa torka det äckliga bajset från hennes lilla rumpa.. och sen luktar det inte lika äckligt på hennes toa då hennes papperskorg nästan bara består av kissblöjor.

sätter henne där varje gång hon vaknat på morgonen och sen efter hennes lur på dan.. då kissar hon alltid och ungefär 80% av gångerna bajsar hon.. sen kan det ungefär var 3dje dag kanske komma nått på eftermiddan också.. men men.. sånt man får ta. :)

Lilian sa...

ps. tårtorna var ju underbara! :)

Marie sa...

Ja det är ju fan att man fick barn just i babyboomen. Bra på ett sätt, mindre bra nu med förskolan. =/

Jag har också chillat med pottan. Satte honom där förut när han var bebis, men så läste jag sånt där om att det kommer när de är redo, då kändes det lugnare. Sätter honom där ibland, men han reser sig och går så det är inte så lätt. ;)
Skulle jag sätta honom där efter varje gång han vaknat osv osv så skulle det säkerligen komma saker där i, men då känner jag att jag hellre startar sen på riktigt, när han kommer kunna kontrollera det själv. Så slipper jag helt enkelt kämpa i 2 omgångar. =) Till sommaren hade vi tänkt att köra på, då han ändå kan springa mycket naken o så. Sen kanske det blir tidigare om man märker att det är enkelt, att han själv kan "säga till" och så.

Marie sa...

Lilian: Använder ni inte blöjhinken? Vi kör ned bajsblöjorna i den och kissblöjorna i vanlig papperskorg. Luktar inte. =)

Denise sa...

Lilian: skitbra (höhö) att du kan sätta henne på pottan eftersom du vet när det kommer. Har satt C på pottan ngn gång efter att hon vaknat, men det känns så fruktlöst just nu. Lukten lär vara skönt att slippa =)

Marie: Jag tänker exakt som du ang pottan!!! Skönt att veta att fler inte potthetsar =)

Anna Högrelius sa...

Tror att det är viktigt att inte hetsa barnen, för det kommer när det kommer. Vi har gjort som så att Isadora fått sitta på pottan emellanåt, och satt igång en kran. Då har hon kissat oftast, och vi visar henne att det var jätteduktigt men att om det inte kommer något så var det ändå jätteduktigt. Nu bajsar hon på pottan 9 gånger av 10, eftersom hon säger till när hon behöver bajsa. Kissa säger hon dock inte till om, så det väntar vi med tills hon säger till.

About