Kallt och kiss

tisdag, oktober 13, 2009 | 1 Comments

Det börjar bli kallt ute... burr. Dags att få på Charlotta varmare mössa och vantar. Håller på att sticka en mössa, men det kommer att ta tid, för jag saknar vissa stickor =( Vill åka till Hedlandet. De brukar ha bra grejjer där för bra pris. Dags att införskaffa regnkläder till dagis. Undrar om man ska satsa på 86 direkt?

Igår kissade Charlotta igenom två Pampers Easy up, så idag köpte jag Tujour (?) från Lidl och ska se om de håller måttet. Pampers får vänta tills hon blir större och tyngre.

Imorgon är det BVC. Ska bli roligt och se vad hon växt på 2 månader.

Idag eller imorgon ska jag få iväg CV och personligt brev till kommunekolog-tjänsten. Det är svårt att sälja sig själv och försöka motivera att man är bäst lämpad.

Idag kom en tandhygienist till ÖF och jag blev stillad i min oro över Cs tänder och vällingen kl 00. Det verkar som om 3 år är en magisk gräns för när man verkligen måste hålla koll på gassingarna och ha blivit av med nappen. Vi har använt tandkräm, men det är tydligen inte nödvändigt förrän kindtänderna ploppar upp. Övre framtänderna ska komma mellan 9-12 månader så jag antar att de kommer snart?

1 kommentarer:

pethra sa...

Spännande att söka jobb. Jag håller tummarna! Som sagt, ingen lek att promota sig själv..

About