Sakna kontoret

söndag, november 11, 2007 | 1 Comments

Jag kommer sakna kontoret, eller att komma till ett och alla "kollegor".
Denna vecka kvar, sen blir det Skottland, sen ska jag mer eller mindre vara klar med exjobbet. Har bara diskussionen och lite finlir kvar, men det känns ändå lite overkligt att jag suttit med detta sen i somras.

Känner ännu en gång lite panik över min situation, inget jobb på G alls. :(
Är sugen på att åka iväg, sälja bohaget och jobba utomlands i ett halvår ungefär. Eller tjäna ihop pengar så det räcker att plugga ytterligare ett år. Finns en påbyggnadsutbildning i miljö- och hälsoskydd på MDH. Jag får ju inget jobb annars... Det var det som var planen för ett par år sedan. Jag skulle plugga sista terminen i Uppsala när jag bodde med Anna. Efter det återvända till Eskilstuna och min dåvaranda pojkvän och läsa sista året påMDH. Hittade ekotox i Uppsala istället och bröt med honom och fann kärlek. Tänk vad livet kan ändra sig... Hoppas bara att det håller i sig, att jag klarar av distans. DEN diskussionen tänker jag inte ta här, jag ska inte tjaffsa om mitt kärleksliv med mig själv. Bättre att ta det med den iblandade ;)

Men jag saknar familjen, det gör jag. Igår vid förmiddagskaffet ville jag bara sitta hemma i Torshälla och spela spel/kort/prata med mamma och pappa och ev Bastan då.
Jag vill ju eg ha familj... eller, jag vill att mitt barn ska få uppleva samma härliga familj som jag haft. Men då skulle jag ha börjat producera för några år sedan... för jag skulle säkerligen vilja ha 3 ungar då... 2 ... nja... nä, 3 skulle va bra =)
Nu lutar det åt 2 hundar istället... Jag ska ju bli Gudmor så måningom (oh ja, jag kommer nog se till att håller vad du lovat L! ;) ) Och om syster klämmer ur sig en ngn gång så blir jag ju moster!! Häfftigt!

Thailand också ja. Vore roligt att åka dit och samtidigt vara involverad i något med miljö, typ hjälpa till att göra deras samhälle mer hållbart. Man vill ju inte att västvärlden ska sno deras tillgångar! Bara för att inte VI kan leva utan lyxprodukter ska de behöva lida. Nej, rättvis handel och så. Hmm, kanske ska kolla upp om SIDA pysslar med ngt liknande =) Ska på ngt infomöte med AISEC iaf. Kul att se om de har ngt att säga som intresserar.

Hittade en röd fleecejacka på barnavdelningen på H&M-postorder. Beställde och den ska komma nästa vecka. Alla kläder jag sållat ut från garderoben som skulle till UFF-container får bli Skottland kläder. Handledaren sa att jag skulle ta med kläder som mer eller mindre kunde slängas sen, för man kommer stinka! Najjs... =)
Hoppas det finns en pub i närheten så man kan dricka Strongbow eller Magners på tapp! Det har öppnat en Skotte-pub i Uppsala, nått man borde besöka om liknande dryck finns... =)

Ah well... ska väl skriva ut lite saker till distanskursen som jag ligger efter 1 månad med, hehe

1 kommentarer:

Lilian sa...

klart jag håller det löftet. :) kramis

About