Prag

söndag, augusti 17, 2008 | 5 Comments

Jag insåg att jag ännu inte skrivit om min Lidköpingresa eller Prag.
Lidköping var mkt trevligt. Alltid kul att träffa Gerd! Gillade hur stan var uppbyggd med små individuella butiker. Vi gick en hel del och tittade affärer, sen fick jag se var hon jobbade. Enda negativa med stan var att det luktade sopor ibland. Reningsverket låg nära... Drygt att byta tåg och ta buss men väl värt =)

Prag var varmt och rätt mkt avgaser. Mkt kyrkor och turister. Kanske inte riktigt en resa jag kommer att göra igen. Vi shoppade typ ingenting och gjorde inte ens av med hälften av våra fickpengar. Hotellrummet var sådär. Snedtak och ingen utsikt (den hade nog inte varit så trevlig ändå...). Frukosten var helt okej dock. Vågade mig på att äta ägg. Annars är jag skeptisk till animalieföda utomlands, även mjölk... Nu måste jag ju tänka på lillskiten också... Jag lägger upp lite bilder senare (de få vi tog).

Lillskruttan blir livligare och livligare. Rör sig nästan hela tiden när jag sitter stilla (nu bland annat). Fokus brukar vara precis under magen... vad nu området heter, där man mäter magens storlek från iaf. Idag blev jag fundersam på vilken vecka jag eg tillhör? Nu är jag i v 24, 23+6, och imorgon i v 25, dvs 24+0. Stämmer det ni som har kollen? ;)

Ska till barnmorskan den 25 och mäta "symfus-nymfus" eller vad 17 det nu hette, magstorleken =) Tror det skulle vara kissprov och sockermätning då också. Träffade på en fd kollega från Konsum igår. Hon har bara ngn vecka kvar, men jag tyckte inte magen var så stor. Hon tyckte min var liten iaf, och igår var den faktiskt lite mindre än vanligt. Hon hade väl krypit in i ryggen igen. Vet ännu en bekant som ska ha barn, fast i februari. Det är sjuuukt många som ska ha barn nu...

På tisdag fyller Jakob. Alltid så svårt! Ibland hittar jag saker flera månader i förväg åt folk, men denna gång är jag lite skeptisk till mitt val. Vi får se...

Fan va uttråkad jag är!!!

5 kommentarer:

Sylvie sa...

I don't uderstand your language but it seems that you're VERY HAPPY because of BABY :-))) Congratulations! Child is a litle star from haeven :-)
Kisses,
Sylwia

Anonym sa...

hahaha symfus-nymfus. *garvar i byxorna*. :)

Anna Högrelius sa...

Veckan stämmer alldeles utmärkt. :]

Haha, symfys-nymfys! :D :D :D

Upp med fler bilder, kvinna! Är ju sjukligt nyfiken på hur magen ser ut.

Lilian sa...

hmm.. jag ser då man är 24+0 som man är i sist i veckan ser jag det som man går in i v.25 dan efter.. men jag kanske tänker fel.
jag är iaf 19+0 idag. :)

men egentligen så tycker jag det är väldigt svårt det där med räkningen.. fibblar ihop det hela tiden. :)

Lilian sa...

hittade att dom hade det på carino.. inte direkt billigt 550kr. men då har jag iaf testar det. :)

About