Läggdags

söndag, juli 25, 2010 | 0 Comments

Det är så lätt att lägga C nuförtiden. Är glad av vi höll stenhårt på 5-min metoden när hon var 9 månader och framåt. Nu somnar hon så bra själv.

För någon vecka sedan började hon med ngt nytt. Efter vällling och saga så brukar vi sjunga Trollmors vaggsång tre ggr och sedan lämna rummet. Ibland har det varit lite gnäll, men hon har somnat på direkten iaf.
Nu hinner vi knappt sjunga två ggr förrän hon säger "Pöss", tar ut nappen och vill ha en godnattpuss på munnen och sedan vinkar hon och säger hej då och somnar snabbt. Jaha. Nu är det hon som bestämmer =) Det är så skönt att hon accepterar att somna själv!

Inatt så gnällde hon och eftersom det är rätt ovanligt så gick jag in och kollade till henne. Tror hon haft en mardröm. Strök henne över håret och talade lugnande. Då gnydde hon några "mamma", sedan tog hon ur nappen och sa "pöss", fick en puss och sedan var det lugnt och hon somnade. Gullungen!

Nästa vecka blir jag gräsänkling då J och C åker till Etuna och bor hos farmor och farfar. Ska passa på att njuta av egentiden. Blir nog en del LEGO Harry Potter om vädret suger. Är glad att det regnade hela kvällen och natten. Det behövdes här i Uppsala!

Fick min första lön från GE... Yepp, jag är nöjd. Ska beställa en symaskin. Sen får vi se vad jag gör med resten =) Visserligen är det nog skattepengarna som jag spenderar, inte lönen. Spara? Jaaa, lite.

0 kommentarer:

About