Nu är flytten från helvetet klar! Jag SKA ju inte skriva saker som jag hoppas händer. Förra ggn var det att SJ skulle gå smidigt, nu hoppades jag på vädergudarna.
Började med att släpet var på tok för litet vilket jag visste innan eftersom jag var och kikade på det. Lilja och Calle var superduper och lät oss ställa sofforna och en hel del kartonger i deras lägenhet. Deras katter var ganska förtjusta, dvs innan Charlotta kom. De var nog som de flesta katter; småstressade över en liten knatte. Vi lämnade en del saker iaf, typ en stol, grillen och lite annat. Typ varenda sopkorg blev kvar, så nu måste vi köpa en ny. Risk för att blöjhinken vi skulle behålla, innehöll en massa blöjor, för C kan knappast gjort av med 20 blöjor under ett par dagar. Borta är de iaf =(
Glasskivan till soffbordet gick sönder men det är inte hela världen. Svår att flytta och hålla ren.

Vi städade lägenheten medan C satt som en febrig zombie i sin vagn och föll in och ur sömn hela tiden. Hon kan ju ha lidit av sitt stora blåmärke mellan ögonen hon fick när hon ramlade huvudtupa in i en kista dagen innan... Vi sov över hos L och C och hoppades på flytt dagen efter. Icke då. Släpet var för tungt och kom inte loss från Skokloster där Js pappa befann sig. Det var snöoväder och vi väntade en dag till. Efter lite skottning och bogserhjälp mm så kom han till Uppsala och vi var tre som flyttade in. Gick rätt snabbt för att vara så få. C var lämpligt nog på dagis. Lite av lasten blev kvar i Skolkloster hos Js syster, men J tog en polare och åkte dit, med en typ varubil, på kvällen så allt kom hem.

Nu var allt inne och man kunde pusta ut. Vi var rätt låga på ork. Flyttdagen åt jag ett par kanelbullar och ett äpple på 12h. J hade haft tenta på måndagen också. Sen blev vi sjuka alla tre igen. Samma skit som för en vecka sedan- snor, hosta, feber, lock för öronen, ingen smak osv osv. Inte roligt att packa upp och bära runt på lådor, men vi har gjort tämligen mkt. Sen i torsdags så fick jag hämta C på dagis efter 1½ timme pga feber. Suck. Det tar ju ca 1½h ToR med bussen. Känns som om det är det enda jag gör om dagarna- åker buss. Inte fan hinner jag söka jobb =(
Träffade en jobbcoach i onsdags så jag hoppas jag kan få en push i rätt riktning och inte känna mig så B-medborgare längre. Måste ställa mer krav på J också så jag kan få komma i ordning med livet och att allt inte bara fokuseras runt hans utbildning. Min karriär är lika viktig som hans.

Fick en blixtvisit av familjen i tisdags då lillebror skulle upp till Ackis och prata med en neurolog ang det där konstiga i hjärnan som stjälpte operationen. C var inte på bästa humör efter dagis men de får skylla sig själva om de bara stannar i 20 minuter och inte kommer tillbaka efter besöket. Nästa tur till Etuna hoppas jag blir v 11. Borde finnas fler övernattningsmöjligheter denna gång nu när mamma bor i egen lägenhet.

Blev besviken över de två sista finalisterna. Känns som inkvotering av kvinnor.. Jessica As ballad var bland det mjäkigaste och sämsta någonsin. Sen påminde den om flera låtar (men vilken låt gör inte det idag, ok). Pernilla vann pga sig själv...
Tycker ändå det är en hel del bra låtar. Har inte bestämt mig än, men jag ska rösta så jag kan klaga med all rätt och undra hur dumma i huvudet det svenska folket är eg. hihi...

Beställde linser och ska åter igen nalla på sparpengarna... =( Fast jag fick besked om att jag kommer få 80% av min fd inkomst från Coor i 120 dagar (fast lite mindre då eftersom de räknar på några sommarjobb jag haft. ordinarie jobbtiden räckte inte= krångel!!!). Men jag måste ringa a-kassan och fråga hur de har fått fram min ersättningssumma. Tycker den låter låg...

Gah, måste få ordning på livet så jag får ordning på jobbsökar-papprena så jag kan få ordning på livet. Härligt cirkelresonemang!!!

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Usch vad det låter trist ned sjukdomar, inkomst och cirkelresonemanget. Förstår att livet inte känns helt lätt ibland. :[

Klart att din karriär är lika viktigt som Jakobs. Men det tror jag nog att han också förstår. Ibland är vi kvinnor duktiga på att åsidosätta oss själva, speciellt när det finns barn med i bilden.

Svenska folket har ingen musiksmak, så enkelt är det. I år finns det ingen "klockren" sång tycker jag. Mest massa mjäkiga ballader som inte ger mig ett skit. Och bara brudar dessutom. :P

Marie sa...

Jaa, det blir tillbaka till bolaget.. Har ju min anställning kvar och eftersom vi inte vet om jag kommer in på högskolan så måste jag tillbaka. Helst skulle jag säga upp mig och ha en helledig sommar, men det är nog bara dumt det.. Som det är nu så kanske jag kan få komma varje sommar och jobba istället..

Marie sa...

Jag har inga FP-dagar kvar tyvärr. Jag valde att vara hemma så länge som möjligt innan dagis istället... Och med stora huslån så blir inte det så länge. ;) Bara Kristian som har dagar kvar.

About