Balkongskriveri

onsdag, augusti 05, 2009 | 0 Comments

Sitter ute på balkongen med min laptop. Den har nog inte varit igång sen en månad tillbaka. Mobila bredbandet var det lång uppsägningstid på, till den 1a eller sista sept. Kommer inte ihåg. Synd bara att man inte utnyttjar de 100 kr det kostar i månaden. MEN, nu gör jag ju det =)
Charlotta sitter bredvid och leker med sina prylar. Hon har fått för sig att man inte kan gå ifrån numera =/ Går man in till köket och hämtar kaffekoppen börjar hon gnälla. Igår när Jakob kom hem blev hon eld och lågor. När han försvann in i ett annat rum för att byta kläder blev hon jätteledsen på en gång. Känns skönt att det är båda hon blir ledsen för när denne försvinner. Hon verkar sova lite oroligt numera. Ligger och gnäller och vrider på sig. Hoppas verkligen inte hon ärver Jakobs nattskräck. Lillebror hade det och det var dryyyyygt!

Imorgon ska vi få besök av Karin och Vira. Känns bra att C får lite social stimulans. Och jag också för den delen ;) Får se om syster dyker upp denna vecka coh hälsar på. Har precis beställt en liten bröllopspresent. Inget jätteroligt kanske. Det blev en varsin mugg med bild från bröllopet. En av de få de har! Sen står det Herr och fru Molin. Tänkte att det var ju jag som tog bilden och var med som vittne, så jag hoppas det uppskattas ändå. Var lite ful och hittade en rabattkod på 50 kr för Sportiks(??) medlemmar eller ngt sådant. Äsch, hur ska de kolla upp det?

Lånade tvspel på biblan igår. Lego Indiana Jones. Riktigt roligt =) Man får låna gratis i 7 dagar. Riktigt bra, hade ingen aning om att det fanns! Jag och Jakob försökte lira det på datorn, men det är lite krångligare med tangentbord. På tal om tangentbord så inser jag att jag skriver fortare och bättre på laptopen än på staionära. Kan det vara de upphöjda knapparna som felar?

Ska försöka att klippa lite på Charlottas lugg. Den hänger ner i ögonen och hårspännen och band sitter inte kvar länge. Hur många har det problemet med sin 8 månaders bebis? Japp, imorgon är hon 8 månader! På fredag är det vägning och mätning. Spännande och se! Hon måste ha växt jättemkt. Tycker benen ser mkt längre ut numera. Eller så har hon smalnat ur och inte så knubbig längre =)

0 kommentarer:

About