En ny tid

söndag, augusti 28, 2011 | 0 Comments

Så var man Eskilstunabo igen!
Vi har alltid strävat efter att återvända och nu är den tiden här.

Känns som att man fick ett liv på direkten. Idag var min sida av familjen här och fikade och firade Jakob som fyllde den 19e. Mkt trevligt! Det har alltid varit ett sådant projekt när folk ska komma över, men nu kan man besöka oss och vara hemma inom en timme om man så vill.

Varje helg i september finns det aktiviteter; barnloppis, födelsedagsfiranden och marknad mm
Har precis anmält mig till en kurs i akrylmålning! Kan inget alls om målning och jag ritar som en kratta. Blir nog mkt abstrakta saker. Fast jag har redan en sak i huvudet- Jakob har en (ful) tavla med texten "Kärlek och respekt. Ska det vara så jävla svårt?". Den tänker jag göra i ett snyggare format och sätta upp i sovrummet =)
Ska även läsa en distanskurs i Miljörevision. Hoppas det ökar på chanserna till jobb i framtiden.

Jobbet sker numera huvudsakligen på distans fram till mitten av oktober. Behöver en telefon, men det fixar sig nog. Kör det mesta på mailen ändå, och jobbnr blir kopplat till min privata under tiden. Vad som händer sedan vette 17. Har varit på en intervju och väntar på svar. ANnars är det inte mycket på G. Ska ta mig i kragen och lägga upp nytt fräscht CV på Monster, Proffice mm. Sen söka reda på trevliga företag som kan behöva min kompetens.

Imorgon ska vi besöka nya förskolan. På tisdag börjar inskolningen. Visste inte att man kunde ta ut föräldradagar för det, men så får det bli. Måste ringa jobbet och säga att jag blir borta ett par dagar åtminstone. Nu när hon blivit äldre kanske det inte tar en halv dag att skola in, men vi hoppas! =)

0 kommentarer:

About