Ändra livet

torsdag, februari 18, 2010 | 1 Comments

Har tänkt så många ggr på hur jag vill förändra mitt liv och vad jag skulle gjort annorlunda.
Inget eg, för minsta lilla ändring hade förmodligen gjort att jag missat Charlotta.
Om man får drömma (vilket jag får), så skulle jag gått Naturbruksgymnasium, sen Djursjuksköterska. Tror inte att lönen är så het, men jag VET att jag hade stortrivts och då hade lönen varit mindre viktig.
Det krävs nästan 19,5 i betyg för att komma in, men bara 1.6 på HP. Undrar om jag skulle klara mig bättre på HP denna gång, eller om man var bättre förr?
Operationer på tv är kul och intressanta och jag älskar djur. Klart det skulle vara jobbigt att se djur lida och må dåligt, men för att kunna göra ett bra jobb så måste man nog ha en hel del empati och då går det inte att komma ifrån sorgen.
Satt och letade efter miljökurser på distans och hittade några intressanta, och sen hittade jag djursjuksköterska. När jag flippar mellan allt jag hittar så blir jag varm i själen av djurutbildningen och sen när jag kommer till miljökurserna känner jag bara - va tråkigt eg...

Dammit att jag inte hittade rätt från början. Eller ja... jag tyckte om sista året på universitetet för att jag var intresserad av det jag läste. Men det finns ju för fan inga jobb!!!

Fyllde nyss i ansökan till HP, trots att sista ansökningsdagen var 15 feb så verkar det gå att anmäla sig. Sen kommer jag på mig själv med att tänka att det kanske är ett flyktbeteende? Att drömma sig bort till en utbildning istället för att ta itu med min arbetslöshet. Att få plugga igen och lyckas istället för att söka jobb på jobb och ingen vill ha mig...

1 kommentarer:

Marie sa...

Visst kan det mycket väl vara ett flyktbeteende. Men spelar det egentligen någon roll? Om du kommer närmare drömmen menar jag.

Om det är nångång du ska jobba mot det målet, att bli djurskötare, så är väl denna tid den bästa egentligen? Du har inget jobb som håller dig kvar.. Och uppenbarligen är din familj med på noterna. =)

About